5 (ne)obyčajných predsavzatí marketéra na rok 2020

A je to tu. Ďalší rok sa blíži ku koncu. Aj vy sa snažíte zrekapitulovať si jeho úspechy, neúspechy a vychytať všetky muchy tak, aby ten budúci nemal po marketérskej stránke žiadnu chybu? My sme sa tento rok rozhodli nesľubovať si nesplniteľné, práve naopak. Prinášame vám 5 predsavzatí, ktoré na prvý pohľad vyzerajú obyčajne a jednoducho, no ich dodržiavaním váš biznis rozkvitne. Preto, ak svoj pomyselný zoznam s predsavzatiami na rok 2020 ešte nemáte, pokojne sa inšpirujte tými našimi.

5 (ne)obyčajných predsavzatí marketéra na rok 2020

Predsavzatie č. 1: Vyskúšam digitálnu novinku

Možno patríte k ľuďom, ktorí sa radi držia poznaného. Veď istota je istota, tak prečo sa púšťať do nových vecí? Svet je neustále v pohybe a to isté platí o digitálnom marketingu. Šťastie praje tým, ktorí sa neboja vyskúšať niečo nové. Preto nečakajte na poslednú chvíľu a chyťte sa každej príležitosti. Či už je to nová sociálna sieť, interaktívny tool alebo len nová „fičúra“ na Facebooku. Sledujte novinky z oblasti marketingu a využite ich vo svoj prospech. Úspech tak na seba nenechá dlho čakať a o vás sa bude hovoriť ako o tých, ktorí s “tým niečím” prišli ako prví.

Predsavzatie č. 2: Budem (sa) vzdelávať

Mysleli ste si, že maturitou alebo odovzdaním diplomovky vaše štúdium končí? Ste na omyle. Ak chcete byť jednotka v marketingu, nevyhnete sa neustálemu vzdelávaniu. Či už to bude vo forme čítania zaujímavých článkov, navštevovania prednášok alebo workshopov, rozšírením svojich obzorov získate pridanú hodnotu, ktorá je na trhu cenená. A platí to aj opačne. Ak viete, že máte vedomosti, ktoré majú váhu, posuňte ich ďalej v rámci tímu alebo aj smerom na klientsku stranu.

Predsavzatie č. 3: Poučím sa z chýb

Jedným z prvých novoročných krokov by malo byť zhodnotenie roku starého. Sadnite si sami alebo so svojím tímom za stôl a prejdite si všetky vaše úspechy a neúspechy. Počúvajte ich feedback, nápady na zlepšenie a nevyhýbajte sa ani číslam. Veď na nich celá vaša práca stojí a padá. A máme pre vás aj malý tip. Skúste sa poučiť aj z chýb konkurencie. Vraví sa síce, že z vlastných sa človek poučí najlepšie, no v prípade marketingu, šetrenia času a nemalých peňazí určite zvážte aj túto možnosť.

Predsavzatie č. 4: Strávim čas s klientom

My vieme, že na klienta si spravíte čas vždy. Ale ruku na srdce. Nie je to v 90 % len kvôli vybaveniu nutného? Klientom a jeho prácou by ste mali žiť. Mali by ste vedieť o ňom čo najviac, čo má rád, nemá rád, ako si predstavuje budúcnosť svojho biznisu. Mnohokrát pomáhajú aj obyčajné kávičky alebo večierky, kde sa s ním pobavíte o nepracovnej stránke života a spoznáte ho aj ako obyčajného človeka. Skúste tieto neoficiálne “stretká” zorganizovať aspoň dvakrát za rok a budete prekvapený, ako vám to zlepší vzťahy.

Predsavzatie č. 5: Budem oddychovať. Naozaj!

Na oddych mnoho z nás zabúda. Či ste freelancer alebo pracujete v agentúre, zažranie pre reklamu a marketingovú komunikáciu nás sprevádza aj po „pracovných“ hodinách. Priznajte sa, kedy ste naposledy naozaj vypli a povedali si, že na dovolenke neotvoríte ani jeden e-mail? Možno si môžete dovoliť odpočívať len jeden víkend, možno celý mesiac, no úplným odstrihnutím sa od práce si len a len pomôžete. Dáte svojmu mozgu zaslúženú pauzu a možno k vám prídu sami od seba riešenia, ktoré boli dovtedy v nedohľadne. Risknite to. Zverte najdôležitejšie úlohy niekomu, komu veríte alebo dajte všetkým na známosť, že niekoľko dní budete jednoducho nedostupní. Nebojte, svet sa nezrúti. Sľubujeme.

Inšpirovali vás naše predsavzatia? Vyskúšajte ich v roku 2020 zapracovať do svojho pracovného života, veď nemáte čo stratiť. My vám v novom roku prajeme len tie najlepšie výsledky a najmä chuť pustiť sa do nových projektov, ktoré váš biznis posunú o level vyššie. A v prípade, že na to nechcete byť sami, stále môžete osloviť nás a my vám radi ponúkneme pomocnú roku. Šťastný nový rok!

Kontaktujte nás
Komentáre