3 tipy ako zvýšiť engagement na LinkedIn

Účet na LinkedIn založený máte. Dokonca aj stránku pre váš biznis ste vytvorili, no čo ďalej? Budovanie komunity je nesmierne dôležité. Ako na každej sociálnej sieti. Prezdieľajte svoj profil a hlavne – tvorte obsah. V tomto článku si povieme tipy, ako zvýšiť interakciu vašich postov na LinkedIn.

3 tipy ako zvýšiť engagement na LinkedIn

1. Prvý dojem docielite úpravou vášho profilu

Váš profil je zároveň aj vašou vizitkou. Dôkladne upravte v profile „headline“, pretože práve túto časť vidí každý, kto narazí na váš príspevok. Môžete sem v krátkosti napísať kto ste a čo robíte.

Ľudia na LinkedIn väčšinou sledujú ľudí, ktorí sú odborníkmi v ich odbore. Uistite sa, že sem napíšete vašu odbornosť a znalosť. Ak ste manažérom softvérových projektov, ktorý chce zdieľať obsah a získavať sledovateľov v oblasti leadership-u, tak váš nadpis môže vyzerať aj takto:

  • Project Manager v spoločnosti XY | Leadership & Training
  • Data Science Project Manager |Organizačné vedenie a tréning

..alebo tiež môžete priamo osloviť svoje publikum:

  • Life Coach | Pomáham odborníkom ako vy budovať dôveru a schopnosti na verejnú prezentáciu. Stačí k tomu 30 minút denne.

Tento nadpis nielenže poukazuje na to, čo robíte, ale zároveň obsahuje aj kľúčové slovo „verejné prezentovanie“. Kľúčové slová vám pomôžu, aby ste boli vyhľadávaný, keď používatelia (blogeri, novinári a ďalší tvorcovia obsahu) hľadajú odborníkov na rozhovor alebo predstavenie danej oblasti.

Dokonca, ak máte web, ktorý by ste tiež radi predstavili, tak ho v tomto nadpise určite použite.

Okrem samotného „headline“ sa uistite, že máte kvalitnú profilovú fotku. Môžete sa dokonca inšpirovať inými profilmi na LinkedIn. Pozrite sa, ako sa prezentujú odborníci vo vašej oblasti.

2. Vytvorte si 4 typy príspevkov, ktoré budete pridávať na LinkedIn

Podeľte sa o váš osobný príbeh

Váš príbeh môže hovoriť o tom, ako ste s niečím veľmi zápasili a ako ste to prekonali. Preskočili ste vždy všetky prekážky a dnes vďaka tomu robíte to, čo robíte. V týchto príspevkoch sa môžete podeliť aj o príbehy študentov, klientov alebo čitateľov, ktorým ste pomohli.

Nestranné debaty

Efektívnym typom príspevku na LinkedIn je položenie nezaujatej otázky na zhromažďovanie názorov. V takom prípade slúžite ako sprostredkovateľ. Ak ste napríklad výživový poradca alebo tréner, tak vaša nestranná otázka môže vyzerať ako:

  • Väčšina mojich klientov hovorí, že večer je najťažší pre dodržiavanie diéty. Súhlasíte? Prečo áno a prečo nie?
  • Ktorá časť dňa je najťažšia pre dodržiavanie diéty a prečo?

Vyvracajte mýty

Vo vašej oblasti ich je veľa. Mýty o procese hľadania práce, mýty o klientoch, mýty o prezentovaní pred veľkým publikom. My vieme, že v každej oblasti sa nájdu. Choďte proti prúdu a ponúknite ľuďom nový pohľad na vec. Vďaka „aha“ momentu si zapamätajú nielen novú vedomosť, ale i vás.

Pozitívne povzbudzujte

Prejavte empatiu v tom, čo vaše publikum prežíva. Dajte im morálnu podporu – ak sa cítite vyhorení, tak si v práci vezmite deň voľna. Môžete to zdieľať aj cez storytelling ako napr. „Každý sa niekedy popáli..“. Týmto poukážete na to, že aj vy ste len človek a bojujete s rovnakými vecami ako oni.

3. Optimalizujte a formátujte príspevky tak, aby ste získali viac zapojenia a kliknutí

Na rozdiel od iných sociálnych sietí, na LinkedIn majú textové príspevky obrovskú popularitu. Ak zdieľate napríklad váš článok z webu, tak skúste otestovať, ako funguje príspevok, keď ho publikujete bez ukážky webu. Jednoducho iba pridáte text a odkaz na článok. Všetko bude textové. Skúšajte. Každá cieľovka je jedinečná, a preto by ste mali testovať a optimalizovať, čo funguje vám. Resp. čo chce vaše cieľové publikum.

V príspevku použite pre jeden odsek iba 1 – 2 vety. Použite emotikony, symboly či znaky, no obmedzene. Geniálnym tipom je napríklad to, aby ste nepoužívali emotikony vo farbách sociálnej siete LinkedIn. Použite napríklad ✅ alebo ⚠️ čím zaručene zviditeľníte váš príspevok.

Používajte CTA (Call-to-action: Výzvu na akciu) pre lepší dosah a vyšší engagement. Požiadajte ľudí, aby vám povedali, čo si myslia, či už súhlasia alebo nie. Na konci príspevku fungujú napríklad tieto CTA:

  • Čo si myslíte? Súhlasíte alebo nie?
  • Súhlasíte?
  • Napíšte mi váš názor do komentára.
  • Súhlasíte? Váš názor ma zaujíma – napíšte mi ho do komentára.

Extra tip: Odpovedajte na komentáre

V neposlednom rade – odpovedajte na komentáre. Presne týmto spôsobom sa buduje komunita. Keď niečo postnete a ľudí to zaujíma natoľko, že vám prihodia aj komentár, tak naň prosím reagujte. Poďakujte, označte ich cez @ (aby im prišlo upozornenie) a spýtajte sa dodatočnú otázku (aby sa aj k príspevku vrátili). Robte to sofistikovane. Publikujte príspevok a po 12 – 24 hodinách sa k nemu vráťte a odpovedzte na komentáre.

Komentáre