4 tipy, ako nastaviť reklamy pre Instagram s malým budgetom

Máte obmedzený rozpočet na reklamu, no i tak by ste chceli investovať aspoň niečo do reklamy na Instagrame? V tomto článku vám dáme 4 tipy ako nastaviť reklamy pre Instagram s malým budgetom.

4 tipy, ako nastaviť reklamy pre Instagram s malým budgetom

1. Úspešné organické príspevky podporte reklamou

Ako vyzerá váš organický obsah? Ak je ozaj veľmi zaujímavý a vaše publikum zaujme, tak to využite. Tento obsah vám odporúčame podporiť reklamou. Je potrebné myslieť i na to, že práve organický obsah vám ukáže, čo zaujíma vaše publikum. V prípade, že nemáte firemný profil na Instagrame, tak si prečítajte Ako a prečo prepnúť osobný účet na Instagrame na firemný profil. Aj v týchto tipoch je potrebné, aby ste mali firemný profil. Otvorte si aplikáciu, kliknite do pravého roku obrazovky na 3 čiarky a zvoľte možnosť Insights.

V tomto kroku vám odporúčame si poriadne prezrieť tieto štatistiky. Nájdete tu ozaj všetko. Pomocou rozbaľovacích ponúk vyhľadáte obsah na príbehoch, vo feede, ale tiež videá na IGTV či promované posty.  Nájdite obsah, ktorý bol za posledný rok najviac obľúbený.

Taktiež tu môžete vidieť štatistiky zamerané na:

  • hovory,
  • komentáre,
  • e-maily cez možnosť „rýchla akcia“
  • angažovanosť,
  • sledovania,
  • získanie lokality z profilu,
  • impresie,
  • likes,
  • návšteva profilu,
  • dosah,
  • uložené,
  • sms správy prostredníctvom rýchlej akcie,
  • kliknutia na web.

Ak by ste chceli získať komplexný pohľad na svoju mieru angažovanosti, tak musíte analyzovať každý jeden príspevok a mieru angažovanosti vypočítať. Vyzerá to nejak takto:

Celkový počet zapojení / celkový počet zobrazení = miera zapojenia

Po výpočte miery zapojenia, pre každý príspevok, určite priemernú mieru zapojenia – toto bude referenčná hodnota pre váš obsah. Odhalíte aj typ obsahu, s ktorým sa vaše publikum zaoberalo najviac. Získané informácie vám pomôžu pri tvorbe stratégie organického obsahu tak, aby vás reklama vyšla lacno. Jednoducho pomocou interakcií vytvoríte reklamný lievik.

Teraz, keď už viete, ktorý obsah najviac zaujíma vaše publikum, tak vám stačí ozaj pár Eur, aby ste spropagovali tie najvýkonnejšie príspevky.

2. Na základe interakcií na Instagrame vytvorte publikum, ktoré použijete na re-targeting s reklamami v strede alebo na konci lievika

Vo Facebook Business Manager si otvorte nástroj „Facebook Custom Audience“ a zvoľte ako zdroj kontaktov profil na Instagrame. Vytvorte si publikum, ktoré  tam s vami angažuje. Vyberte si, či chcete zahrnúť ľudí, ktorí splnili iba jedno alebo viacero kritérií. Môžete si zvoliť či chcete osloviť ľudí, ktorí navštívili váš profil na Instagrame, uložili váš príspevok alebo reklamu na Instagrame či inak angažovali s vašimi príspevkami alebo reklamami na Instagrame.

Taktiež môžete použiť funkciu „Vylúčiť“ a spresniť tak svoje zacielenie. Môžete osloviť ľudí, ktorí sa zaoberali vašimi príspevkami, ale aj vylúčiť kohokoľvek, kto vám poslal správu.

Po tomto kroku môžete na vaše teplé publikum opätovne zacieliť reklamu prostredníctvom umiestnení na Instagrame alebo prostredníctvom Facebooku či Messengera. Ak chcete zobrazovať reklamy iba na Instagrame, tak použite FBM, kde manuálne vyberte umiestnenie reklám iba na Instagram.

Postupnosťou reklám a opätovným zacielením na základe interakcie používateľom môžete znížiť náklady na kampaň a to tak, že sa zameriate iba na tie najlepšie reklamy.

3. Sledujte a testujte umiestnenia reklám

V tomto bode sa zameriavame najmä na to, aby sa vám vrátili náklady. Je dôležité sledovať, kde vaše reklamy na Instagrame získavajú najväčšiu interakciu, a podľa toho optimalizovať umiestnenia.

Instagram ponúka umiestnenie reklamy na:

  • feed,
  • príbehy,
  • explore.

Ak chcete zistiť, ktoré umiestnenia získavajú najviac interakcií alebo sú najlacnejšie, tak použite nástroj „Breakdown“ v Správcovi reklamy. Vyberte kampaň na karte „Kampane“ a potom zobrazte reklamy.

Otvorte „Breakdown“. Výsledky filtrujte podľa zobrazenia a potom podľa umiestnenia. Teraz viete presne zistiť, ktoré umiestnenia prinášajú vašej kampani najlepšie výsledky.

4. Venujte pozornosť mobilne responzívnym reklamám

Väčšina používateľov na Instagrame scrolluje, a preto je dôležité, aby váš potenciálny zákazník scrollovanie zastavil v momente, keď narazí na váš príspevok. Ak sa vám to podarí, tak zvyšujete vašu konkurenčnú výhodu, mieru angažovanosti a zároveň znižujete náklady na reklamu.

Za dôležité považujeme urobiť si prieskum trhu a nájsť také príspevky, ktoré jednoducho prinútia používateľa, aby sa zastavil. Avšak, myslite na to, že všetko musí byť v rámci pravidiel Facebooku. Odporúčame vám pozrieť si rôzne svetové reklamy, reklamy vašej konkurencie alebo od iných firiem. Načerpáte tak inšpiráciu, môžete začať vytvárať vaše reklamy a zároveň i testovať.

Každý z vyššie uvedených tipov vám môže pomôcť znížiť náklady na reklamu, no najlepšie fungujú, ak ich používate spoločne. V prípade, že potrebujete pomôcť s nastavením reklamy, tak nás kontaktujte.

Komentáre