4 tipy, ako spraviť z vašej značky SUPERBRAND

Ponúkať kvalitný produkt alebo službu je dôležité, no viete, čo im dáva dušu? Brand identita! Aj keď jej hodnotu je niekedy ťažké definovať, určite ju nepodceňujte. Chystáte sa rozbehnúť svoj vlastný brand? Alebo ho už máte, no stále máte pocit, že mu niečo chýba? Nechajte sa inšpirovať našimi 4 tipmi, ktoré vám ho pomôžu nakopnúť.

4 tipy, ako spraviť z vašej značky SUPERBRAND

Rozprúďte emócie

Úspešnú značku nevybudujete len cez pekné logo. Ľudia nie sú stroje, ich životy fungujú na emočný pohon. Áno, váš produkt alebo službu potrebujú, ale prečo by si mali vybrať práve vás?

Emócia značky vám pomáha vytvoriť si s cieľovkou puto, ktoré sa stane dôležité pri nákupnom procese. Ak vašej značke emócia chýba, môže aj napriek kvalite ostať nepovšimnutá. A to nechcete.

Pozor, vždy si musíte ujasniť akú emóciu chcete v zákazníkoch vyvolať. V prostredí marketingu totiž nefungujú len tie pozitívne ako láska, túžba alebo pocit istoty. Niektoré značky veľmi úspešne komunikujú aj pocity negatívne ako napríklad strach alebo vina.

Dajte o sebe vedieť

V dnešnej digitálnej dobe dokážete zákazníka osloviť takmer kdekoľvek, tak prečo sa obmedzovať? Facebook, Instagram, LinkedIn, či YouTube sú základné online kamene, na ktorých môžete stavať. Neostaňte však zaseknutí v starých koľajach a rozšírte si obzory.

Je veľmi dôležité využiť silu PR naplno. Aktualizujte svoj web a nebojte sa zdieľať všetky vaše novinky. Okrem transparentnosti si s cieľovkou vytvoríte vzťah, ktorý pretrvá. Najmä v začiatkoch sa nebojte nové info postovať čo najčastejšie.

Aby sme neboli len optimisti, je dobré mať na pamäti, že internet nezabúda. Všetko, čo sa na ňom raz objaví, tak niekde v hlbinách už ostane navždy. Dajte si preto záležať na všetkých vašich výstupoch. Komunikujte tak, aby ste sa aj o 10 rokov mohli pozrieť dozadu a byť na svoju značku hrdí.

Vzdelávajte

Ste dobrí v tom, čo robíte? Posuňte to ďalej! Ľudia vždy ocenia, keď sa môžu od značky niečo naučiť. Vyrozprávajte im svoj príbeh a povedzte im prečo robíte to, čo robíte.

Predávate eko kozmetiku? Dajte im vedieť o pozitívnych dopadoch, ktoré máte na planétu. Ponúkate marketingové služby? Zdieľajte svoje úspešné case study. Nie, nemusíte hneď prezrádzať svoje know – how, ale poslať do sveta pár dobre mienených rád vašej značke len pomôže.

Ak chcete mať úspešný brand, mali by ste čo najskôr začať aj s interným vzdelávaním. Len zamestnanci, ktorí sú v súlade s identitou značky a rozumejú jej konceptu a cieľom, môžu jej posolstvá šíriť ďalej medzi zákazníkov. Či už to bude forma interného newslettera alebo pravidelných workshopov. Čo dáte, to máte.

Pozrite, čo robí konkurencia

Zorientujte sa vo vašej konkurencii. Určite nesúhlasíme s kopírovaním, ale mať zdravý prehľad o tom, ako komunikujú, v čom sa im darí a v čom, naopak nie, môže byť pre vašu značku veľmi prínosné. Ako?

Vaším hlavným cieľom by malo byť odlíšenie sa od konkurenčnej značky. Presvedčiť zákazníka, aby si kúpil práve váš produkt alebo službu, nie ich. Ak chcete, aby vaša značka zažiarila, určite tento krok nepreskakujte.

Aby to však nebolo len o konkurencii, skúste sa inšpirovať aj značkami iného odvetvia, ktoré sú pre vás niečím výnimočné a zaujímavé.

Tak čo, dostali ste po prečítaní tohto článku aj vy chuť vyskúšať niektorý zo spomínaných tipov? Nemusíte do toho ísť hneď po hlave. Stačí ich implemenovať krok po kroku a výsledok sa časom určite dostaví. Ak by ste sa však do nakopnutia vašej značky chceli pustiť na plný plyn, ozvite sa nám a pustíme sa spolu do práce.

Kontaktujte nás
Komentáre