5 najvačšich chýb pri plánovaní nového projektu

Plánujete rozbehnúť svoj projekt? Určite chcete podnikať a byť sám sebe pánom. Je to krásna predstava, no nie každému to vyjde. V tomto článku by som sa rád podelil o 5 najväčších chýb pri plánovaní nového projektu, ktoré som 7 - 8 rokov dozadu robil aj ja.

5 najvačšich chýb pri plánovaní nového projektu

1. Naštudujte si problematiku

Predstavte si, že mate produkt, ktorému veríte a chcete ho začať predávať online. Je nesmierne dôležité, aby ste mali aspoň základnú predstavu o tom ako online marketing funguje. Na začiatok vám odporúčam spraviť si online kurz Digitálna Garáž od spoločnosti Google. Ide o bezplatné zdroje informácií, ktoré vám môžu otvoriť oči.

2. Poraďte sa s profesionálmi

Oslovte ľudí, ktorí majú niečo za sebou. Preklepnite si ich referencie a raďte sa. Pýtajte sa na všetko a nechajte si poradiť. Ak sa dokážete poučiť na ich chybách, tak ušetríte množstvo energie, času aj peňazí.

3. Nechoďte cestou vysloveného low costu

Existujú veci, na ktorých sa z dlhodobého hľadiska neoplatí šetriť. Keď som začínal podnikať kúpil som si lacný laptop. Keby som vedel, koľko mi ušetrí času výkonný počítač určite by som do neho investoval hneď na začiatku.

Ale neplatí to iba pre techniku. Naozaj nie je dobré ísť cestou slabého brandingu a nedotiahnutého webu a povedať si, keď zarobím, prerobím značku alebo vyriešim reprezentatívny web, pretože možno to je práve to, prečo celý projekt pochováte hneď na začiatku. Budovanie kvalitného brandu na reprezentatívnom webe je pre novú značku z hľadiska uveriteľnosti  a dôveryhodnosti veľmi dôležité.

4. Delegujte úlohy a využívajte nástroje na zefektívnenie práce

Väčšina začínajúcich podnikateľov si myslí, že nikto prácu za nich neurobí lepšie ako oni sami. Je to však veľký omyl. Veľakrát som sa presvedčil, že je oveľa efektívnejšie sa sústreďovať na to, čo vám naozaj ide a veci, ktoré vedia iní ľudia spraviť kvalitnejšie, prenechať im. Ďalšou veľkou pomocou sú nástroje na team management ako napríklad Trello alebo Freelo, ktoré vám ušetria kopu času.

5. Robte marketingový mix

Doba keď stačilo pustiť PPC kampane a smerovať návštevnosť na web alebo e-Shop je preč. Je dôležité pracovať na marketingu komplexne a strategicky ho naplánovať – budovať značku a vytvárať kvalitný obsah. Iba tak máte šancu na skutočné etablovanie svojej značky na trhu.

Kontaktujte nás
Komentáre