6 tipov pre výber kvalitných kľúčových slov

Na internete existuje nespočetné množstvo webových stránok s podobnou tematikou. Ako sa od nich odlíšiť tak, aby ľudia našli práve tú vašu? Vaším esom v rukáve je kvalitné SEO a s tým súvisiace kľúčové slová. Ak v tejto oblasti ešte neviete celkom dobre plávať, prinášame vám zopár skvelých tipov, ako vybrať tie správne kľúčové slová pre váš web.

6 tipov pre výber kvalitných kľúčových slov

Tip č. 1: Začnite brainstormingom

Prvým odrazovým mostíkom je sadnúť si za počítač a spísať všetky slová, ktoré vám v súvislosti s vaším podnikaním napadnú. Zoznam bude dlhý a je dosť možné, že nakoniec nepoužijete ani jedno z nich, no tento krok určite nevynechávajte. Pri ich zapisovaní nad nimi veľmi nepremýšľajte. Aj o tom je brainstorming. Spisovať prvé nápady bez zbytočnej analýzy. Sami budete možno prekvapený, aké kľúčové slová vám z hlavy vypadnú. Vedľajšou pridanou hodnotou brainstormingu je aj ujasnenie si cieľov a skupín, ktoré chcete osloviť.

Tip č. 2: Vcíťte sa do cieľovky

Zatiaľ čo pri brainstormingu ste spisovali kľúčové slová dosť subjektívne, pri tomto tipe sa na ne budete musieť pozerať objektívnejšie. Ako vašu značku vnímajú ostatní ľudia, ideálne cieľovka? Skúste si napríklad položiť otázku: “Ak by som chcel nájsť produkt z môjho e-shopu, čo by som zadal do Googlu?” Ak sa nebudete vedieť odosobniť, skúste osloviť známych, kolegov alebo rodinu. Niektoré ich návrhy kľúčových slov vás môžu prekvapiť, no zároveň vám otvoriť nové obzory.

Tip č. 3: (Ne)inšpirujte sa konkurenciou

Ďalším skvelým spôsobom, ako si pripraviť top zoznam kľúčových slov je nechať sa inšpirovať konkurenciou. A teraz nemyslíme odkopírovať ich content alebo web od slova do slova. To by vám nepomohlo. Skúste sa pozrieť na ich kľúčové slová a porozmýšľať, ako by sa dali ešte rozšíriť? Čo na webe nemajú a vám by to pomohlo? Práve konkrétnejšie kľúčové slová, ktoré im chýbajú, vás môžu posunúť vo vyhľadávaní na vyššie miesta.

Tip č. 4: Nezabudnite na long tail

Predávate dámske kabáty? Tak s kľúčovými slovami ako “kabáty” alebo “dámske kabáty” veľkú dieru do digitálneho sveta neurobíte. Takéto všeobecné výrazy má v rámci SEO optimalizácie zapracovaný asi každý druhý e-shop a konkurencia je tak vysoká, že vaša pozícia sa vo vyhľadávaní určite nezlepší. Vedeli ste, že až 70 % ľudí vyhľadáva oveľa konkrétnejšie výrazy? A práve o tom je long tail. Pozostáva z troch a viacerých slov a privedú vám oveľa relevantnejších zákazníkov, ktorý ak na vašom webe nájdu to, čo hľadajú, s veľkou pravdepodobnosťou aj nakúpia. Preto zabudnite na obyčajný dámsky kabát a skúste zapracovať do kľúčových slov aj farby (čierny dámsky kabát), materiály (kožený čierny dámsky kabát) alebo strihy (dlhý kožený čierny dámsky kabát).

Tip č. 5: Pomôžte si vyhľadávacími toolmi

Nemusí byť všetko len na vašich pleciach. Dnešné technológie vám môžu celú strastiplnú cestu ku kľúčovým slovám výrazne uľahčiť. Ich použitím získate hodnotné informácie o tom, aké slová sa v ktorý mesiac vyhľadávajú najviac alebo na akých kľúčových slovách si fičí vaša konkurencia. Vybrať si môžete z obrovského množstva softvérov a toolov. Jedným z najznámejších je Keyword Planner Tool od samotnej pramatky vyhľadávanie, Googlu.

Tip č. 6: Obráťte sa na profíkov

Aj to je jeden zo spôsobov, ako si poradiť s kľúčovými slovami. Ak je to pre vás hotová španielska dedina alebo nemáte čas sa tomu venovať fakt naplno, jednoducho oslovte profesionálov, ktorí s tým majú oveľa lepšiu skúsenosť. Nemusia však spraviť všetku prácu za vás. Môžete sa na nich obrátiť aj ako na školiteľov, ktorí vás prevedú celým procesom a pomôžu vám vychytať všetky muchy.

Kde by sme boli bez kľúčových slov? Pre niekoho nočná mora, no všetci si uvedomujeme, že na nich stoja a padajú všetky naše weby. Ak by ste sa radi o tejto tematike dozvedeli viac alebo potrebujete pomôcť s ich zapracovaním, neváhajte sa na nás obrátiť.

Kontaktujte nás
Komentáre