Sú 2 možnosti. Svoju marketingovú komunikáciu budete riešiť sami alebo ju zveríte do rúk odborníkovi – reklamnej agentúre. My vám samozrejme odporúčame spolupracovať s agentúrou. Tá sa vám síce môže zdať na úvod nákladnejšia, no v závere zistíte, že do kvality sa oplatí investovať.
Ako si vybrať tú správnu agentúru?
Veríme, že cena je jedným z faktorov, ktoré vás zaujímajú. Aj preto sme pre vás pripravili tento prehľad cien výkonov reklamných agentúr na slovenskom trhu. Cieľom je poskytnúť vám prehľad a pomôcť v orientácií.
Oslovili sme 30 agentúr, ktoré pôsobia na slovenskom trhu. Túto štúdiu sme namodelovali ako príklad záujmu o online marketing pre novo založený eshop, ktorý sa zaoberá B2C, v ponuke by mal približne 200 produktov a rozpočet na marketing vyhradený na 1500 EUR mesačne. Ako toto vedia najlepšie využiť agentúry na Slovensku?
Z 30 agentúr na náš email odpovedalo 25 (83%). Avšak cenovú ponuku nám zaslalo len 15 (50%) agentúr. Zvyšné agentúry (10) posudzujú každého klienta individuálne, a preto sa s ním radšej stretnú osobne, spoja telefonicky či si vypýtajú ešte dodatočné informácie prostredníctvom vypísania dotazníka.
Na email nám hneď v 1. deň odpovedalo 14 agentúr, do jedného dňa odpovedali 3 agentúry, po 3 dňoch sa ozvalo 6 agentúr a dve agentúry nám odpovedali po viac ako 3 dňoch.
Väčšina agentúr (14) nám odporučila využívať ako komunikačný nástroj Google, 8 odporúčalo aj sociálne siete Facebook/Instagram, 2 sa nevyjadrili a jedna z agentúr navrhovala využiť aj Heureku.
V prípade, že uvažujete nad propagáciou na sociálnych sieťach, možno vás bude zaujímať tento článok: Facebook vs. Instagram: Kde komunikovať svoju značku?
Väčšina agentúr (10) nám poslala balíkovú cenu služieb. Jedna agentúra mala uvedené fixné ceny za prácu a 3 agentúry si účtovali svoje služby ako hodinovú sadzbu za vykonanú prácu, resp. za dohodnuté hodiny práce.
Z geografického hľadiska má 8 agentúr sídlo v Bratislave, 2 agentúry v Košiciach, 1 v Piešťanoch, 1 v Trenčíne a 3 v Žiline.
Na účely tohto článku sme ceny rozdelili na tie v Bratislave a mimo nej (zvyšných 7 miest sme spojili ako celoslovenskú cenu).
V Bratislave nám všetky (8) agentúry ponúkli balíkovú cenu, pričom priemerná cena za správu a nastavenie vychádzala na 1222 EUR. Hoci sme agentúram zadali budget, tak dve z nich ho presiahli, resp. k cene za správu a nastavenie nebol prirátaný kredit, ktorý je potrebný na propagáciu na Google, Facebooku a Instagramu.
Priemerná cena za nami požadované služby na Slovensku sa pohybuje okolo 622 eur za správu a nastavenie, pričom dve agentúry nám ponúkli hodinovú sadzbu. Prvá agentúra nám navrhla za jednu hodinu 90 eur a druhá agentúra navrhla 35 eur/hod s tým, že minimálny počet hodín na uskutočnenie je 10 hodín. Jedna agentúra dokonca prekročila náš stanovený budget, ale bolo tak z dôvodu využívania remarketingu a banerov, ktoré nám v balíku ponúkli.
Avšak všetky tieto ceny sú úvodné, tzn. niektoré agentúry v nich zarátali aj úvodný set-up (keďže ide o nastavenie proma nového eshopu, tým pádom je nevyhnutné založiť aj úplné nové profily a reklamné účty na Google a Facebooku – agentúry si za toto nastavenie zvyknú naúčtovať sumu zvlášť).
Toto úvodné nastavenie si zarátali 2 agentúry v Bratislave a 1 agentúra mimo Bratislavy. Po odčítaní úvodnej set up sumy, nám priemer cien vyšiel nasledovne:
V Bratislave je priemerná mesačná cena za správu marketingových aktivít 1085 EUR.
Na Slovensku je priemerná mesačná cena za správu marketingových aktivít 564 EUR.
Dúfame, že vám tento prieskum online marketingových agentúr na Slovensku priniesol širší pohľad na naceňovanie online marketingu , no tiež to aké možnosti máte v rámci svojho podnikania v online marketingovom prostredí.
Kontaktujte nás