Majte jasno v odkaze
Azda najkľúčovejším elementom celého plagátu je odkaz, ktorý chcete predať. Jeho priestor je obmedzený, preto najlepšie funguje pravidlo „čím kratšie, tým lepšie“. Nikoho nebaví čítať román na pokračovanie popri prechádzke mestom alebo keď sa ponáhľa autom do práce.
Ideálne je zaujať už headlinom. Mal by byť jasný, čistý a pripraviť čitateľa na to, čo sa dozvie v nasledujúcich textoch. Jednoducho, bez zbytočných omáčok. Najväčší úspech majú slovné hračky alebo tie so štipkou humoru. Headline má v človeku vyvolať takú emóciu, ktorá ho prinúti zastaviť sa a zistiť, čo má ten plagát za (ho)lubom.
Chcete komunikovať produkt? Spomeňte jeho hlavné výhody a tú neprekonateľnú cenu, z ktorej sa točí hlava. Promujete event? Nezabudnite napísať čas, miesto konania a top headlinerov. Rýchlo, jasne, stručne. A máte vyhraté.
Na mieste záleží
Druhým krokom pri tvorbe plagátu je ujasniť si, kde všade sa vaše veľdielo objaví. Prečo? Lebo jednotlivé formáty majú svoje hranice a možnosti, s ktorými jednoducho nepohnete. Billboard potrebuje inú kompozíciu a množstvo obsahu než mini plagátik v autobuse.
Veľkým pomocníkom je príprava osnovy s kľúčovými elementmi. Tie môžete následne umiestňovať alebo pridávať tak, aby zapadali do vybraného formátu. Je to ako puzzle. Jednotlivé dieliky si jednoducho poskladáte podľa potreby. A čo je najdôležitejšie, uľahčí vám to prácu. Najlepšie na tom je, že každý formát sa dá uchopiť vlastnou kreatívnou cestou.
Vyhrajte sa s dizajnom
Tak už vieme, ČO chceme povedať a KDE všade sa náš plagát objaví. Poďme na tú kreatívnu časť a tou je samotný dizajn. Chcete sa držať identity značky alebo ísť proti prúdu a šokovať? Obe možnosti sú správne. Čo však môžeme s istotou povedať je, že sa nevyhnete počítačovej grafike. Každý print musí totiž prejsť grafickým programom, ktorý ho pripraví na tlač a vychytá muchy.
Pri grafickom dizajne plagátu sa fantázii medze fakt nekladú. Chcete použiť fotografiu, vyhrať sa s ilustráciou alebo sa pustiť do typografie? Každá z ciest má svoje pre a proti. Držte sa svojich pocitov a nebojte sa vami zvolenú cestu s niekým prekonzultovať. Páčivosť je síce subjektívna, no rôzne názory vám pomôžu dotiahnuť vizuál do dokonalosti.
Nezabudnite na výzvu k akcii
Pre online priestor je CTA alebo „call to action“ akousi automatikou. Bez nej by sme nevedeli, čo od nás ten banner vlastne chce. V prípade plagátov to funguje rovnako. Jedinou nevýhodou je, že sa kliknutím nevieme dostať na miesto určenia. Chce to od recipienta trošku viac práce.
Tak či onak, plagátové CTA tiež posiela človeka tam, kam chceme. Na webovú stránku, miesto konania akcie alebo telefónne číslo, ktoré majú vytočiť. Využívajú sa na to väčšinou vizuálne oddelené bubliny, boxy alebo texty. Nezabudlo sa ani na vymoženosti smartfónov. Stretnete sa preto napríklad aj s CTA vo forme QR kódu, ktorý len jednoducho odfotíte a presmeruje vás tam, kam potrebujete.
Offline vizuály alebo plagáty budú určite súčasťou marketingovej komunikácie ešte dlhé roky. Ich sila je stále prítomná a ak sa vám podarí priniesť koncept, ktorý bude zároveň použiteľný aj v online, tak ste vyhrali. Ak sa vám z toho trošku zatočilo v hlave, nevadí. Ozvite sa nám a pozrieme sa spoločne na všetky príležitosti, ktoré vašej značke môže plagát priniesť.
Kontaktujte nás