Ako koronavírus ovplyvňuje online marketing

V digitálnom marketingu sme ihneď pocítili, že šírenie vírusu a karanténa ovplyvňujú spotrebiteľské správanie, a tým pádom aj to, ako firmy komunikujú v online prostredí. V tomto článku si povieme, ako koronavírus ovplyvňuje online marketing. Mali by ste ho využívať aj v tejto dobe?

Ako koronavírus ovplyvňuje online marketing

Ako koronavírus celkovo ovplyvňuje online marketing?

Dopad strachu

Koronavírus má masívny dopad na akciový trh. Ľudia sú vydesení, pretože ide o dopad na celosvetové zdravie a to vytvára obrovskú hospodársku neistotu. Tá sa prejavuje poklesom akciového trhu. K poklesu dôjde aj v dôsledku zmeny prevádzkových hodín, ale aj rôznych porúch a vplyvu na dodávateľské reťazce. Vzhľadom na pôvod vírusu v Číne, to znamená, že na trh sa dostáva menej tovaru vyrobeného v tejto krajine.

Neistota v súvislosti s výdavkami na reklamu

Zníženie dostupnosti tovaru môže viesť k tomu, že vrcholový manažment zadržiava svoje kredity na reklamu. Ak sa do obehu dostáva menej tovaru, tak reklama nemá taký úžitok, ako by mala mať. Prirodzene, pracovníci reklamy sa stiahnu z investovania do reklám, pretože to nemá ten správny efekt.  Ale je to správne rozhodnutie?

Veľa firiem spravilo základnú chybu – kvôli obrovskej hrozbe zastavili všetky reklamné kampane. Urobili dobre? Podľa nás nie. Samozrejme, závisí od charakteru podnikania. Treba byť obratný a flexibilný. V nasledujúcich týždňoch sa pravdepodobne vrátime do normálnu (dúfame) a dovtedy môžete mať výhodu oproti konkurencii. Podnikli ste totiž kroky vpred. Na ktoré oblasti sa zamerať?

Marketing na sociálnych sieťach

Sociálne siete zažívajú obrovský boom. Mnoho ľudí ostalo pracovať z domu, príp. majú množstvo času, ktoré trávia na sociálnych sieťach. Je na čase využiť túto príležitosť aj vo vašom podnikaní. Spravte si brainstorming, vymyslite zaujímavé príspevky a oslovte svojich potenciálnych zákazníkov. Takto môžete získať obrovské organické dosahy.

Email marketing

Máte zoznam klientov pre email marketing? Ak áno, tak stačí, aby ste urobili dobrú marketingovú kampaň. Zistite, ako sa im darí a ponúknite im pomocnú ruku. Predstavte im možnosti ako zostať v bezpečí, dajte im tipy na aktivitu počas karantény ap. Vaši klienti budú milovať to, že sa o nich staráte.

Zamyslite sa nad touto marketingovou kampaňou z dlhodobého hľadiska. Vytvorte niekoľko e-mailov, ktoré v nadchádzajúcich týždňoch pošlete. Zabezpečíte si tak, že si klienti vyberú vás a nie konkurenciu.

SEO

Zamerajte sa na optimalizáciu obsahu. Pozrite sa na to, ktoré stránky dosahujú najlepšie a najhoršie výsledky. V Google Analytics skontrolujte a zhodnoťte všetky stránky, ktoré nemajú dobrú návštevnosť. Tieto stránky upravte a vylepšite.

PPC reklamné kampane

Všimli ste si nárast reklám na sociálnych médiách? Veľa inzerentov si to uvedomilo – ľudia sú doma na počítačoch a mobiloch. Aj preto je teraz správny čas pustiť reklamné kampane na Google a sociálnych sieťach.

Pevne veríme, že váš biznis bude aj naďalej prosperovať a tieto ťažké časy preplávate ako ryba v mori.  

Ak máte záujem o online analýzu ZADARMO, príp. otázky ohľadom marketingu, kontaktujte nás.

Kontaktujte nás
Komentáre