Znamená to len jediné, u nás je stále priestor na vytváranie nových. Rozmýšľate nad online predajom a neviete, ako na to? Prípadne ste sa už do toho pustili, no chceli by ste zefektívniť procesy? Potom je tento článok a MY práve pre vás. Stručne vám opíšeme, na čo by ste pri tvorbe e-shopu rozhodne mali myslieť.
Pekne postupne:
- vhodné produktové portfólio
- biznis plán
- analýza konkurencie (SWOT analýza)
- logistika
- názov a doména
- webhosting
- pred samotným spustením – logo, grafiku a štruktúru, fotky a popisy produktov, zoznam kľúčových slov a SEO stratégiu, právne informácie
- go live
Spustenie vlastného e-shopu nie je jednoduché. V prvých mesiacoch je potrebné sledovať spätnú väzbu a neustále zlepšovať procesy a prispôsobovať sa zákazníkovi. Zákazníci sú zvyknutí dostávať odozvu do niekoľkých hodín (keď nie minút), preto je dobré sa obrátiť na profesionálov, ktorí majú so zavádzaním e-shopov skúsenosti, napríklad na nás v Different marketingu.:)
Produktové portfólio
Správny výber segmentu je najdôležitejším krokom pri tvorbe e-shopu. Niektoré segmenty sú už prakticky presýtené ako napríklad móda či elektronika. Samozrejme, vždy záleží od toho, aký brand vybudujete a ako veľmi ste cenovo konkurencieschopní. Ak zakladáte e-shop, je ideálne vybrať si portfólio, v ktorom ste “doma”. E-shopy s užším sortimentom vedia konkurovať práve odbornosťou a blízkosťou k zákazníkovi. Predom si zistite marže a dodávateľov vášho produktu.
Biznis plán
Aj keď sa predom čísla odhadujú veľmi ťažko a zvyčajne to nedopadne, ako sme predpokladali, je užitočné spraviť si plán aspoň na najbližší rok. Prípadne ho v priebehu prevádzky meniť podľa podmienok. Váš plán by mal obsahovať produkty, ktoré budete zákazníkom ponúkať, kanály, ktoré budete využívať na získanie nových zákazníkov, odhadovaný cashflow, marže a zisky, ciele a návrh marketingovej stratégie.
Konkurencia
Preklepnite si konkurenciu a zistite, kde je vaša konkurenčná výhoda a čím sa viete odlíšiť. Je zbytočné snažiť sa napodobniť už existujúci e-shop vo vašom okolí. Pridaná hodnota je základ. Analýza konkurencie vám pomôže aj pri navrhovaní marketingovej stratégie. Kto je vaša konkurencia? Zapíšte si vaše hlavné kľúčové slová a postupne ich zadávajte do vyhľadávača, po jednom aj ich kombinácie. Stránky, ktoré Google vyhodí na prvých stranách, sú práve oni.
Logistika a dodávatelia
Kvalitné produkty a spoľahliví dodávatelia sú alfou a omegou každého biznisu, najmä toho online. Pozerajte na cenu, rýchlosť aj krajinu výroby. Výhodou zahraničných dodávateľov je väčšinou cena, no na úkor času. Myslite aj na prípadné reklamácie. Majte premyslený spôsob doručenia aj skladovania.
Názov
Názov musí byť zapamätateľný, originálny a mal by mať asociáciu s produktami, ktoré budete predávať.
E-shopové riešenie a hosting
K dispozícii sú 3 riešenia nového e-shopu
- e-shop na prenájom
- open source
- e-shop na mieru
Každé riešenie má výhody aj nevýhody. Keďže sa jedná o krátky blogový článok, nebudeme ich tu vypisovať, radi vám však poradíme s tým najlepším riešením práve pre vás. To isté sa týka aj hostingu. Môžete využiť zdieľaný hosting, virtuálny server alebo cloud. Väčšinou je dobré ísť postupne v závislosti od veľkosti e-shopmi.
Pred samotným spustením…
Čo sa týka loga, produktových fotografií, popisov, analýzy kľúčových slov a SEO stratégie, odporúčame sa obrátiť na agentúru, pretože keď celý design e-shopu vytvárate “doma na kolene”, je to vidieť. My máme k dispozícií fotografov, grafikov a copywriterov, ktorí majú so zakladaním e-shopov dlhoročné skúsenosti a vedia čo funguje a čo nie.
Poučte sa z chýb iných, nie zo svojich vlastných.
Prevázdka e-shopu
Zo začiatku vás čaká vás neustále zlepšovanie a zdokonaľovanie vášho e-shopu – administrácia produktov, objednávky, užívatelia a komunikácia so zákazníkmi a dodávateľmi. Čím bude kvalitnejšia príprava prevádzky, tým ľahší štart a viac času a denno denné úlohy späté so samotnou prevádzkou.
Držíme palce a budeme radi, ak vám s riešením vášho e-shopu budeme môcť pomôcť práve my, pretože v Different marketingu to robíme inak, lepšie.