Ako sa vyhnúť zamietnutiu reklamy na Facebooku

Tí z vás, ktorí spravujete reklamy na Facebooku, tak zaiste viete, že proces schvaľovania trvá nejaký čas. Niekedy je to pár minút, inokedy to môžu byť aj 2 dni. Tento proces trvá v závislosti od vašej reklamy. Niektoré jednoducho musí Facebook preverovať dôkladnejšie. Niekedy totiž ozaj stačí nevhodná veta a reklama je zamietnutá. V tomto článku vám povieme, ako sa vyhnúť zamietnutiu reklamy na Facebooku.

Ako sa vyhnúť zamietnutiu reklamy na Facebooku

Najjednoduchšie by bolo prečítať si Zásady pre reklamy od Facebooku, no my sme to spravili za vás a zhrnuli vám najaktuálnejšiu verziu (k 10/2020).

Čo by sa nemalo na Facebooku propagovať?

  • tabak,
  • drogy,
  • zbrane, munícia či výbušniny,
  • nebezpečné doplnky stravy,
  • obsah, ktorý propaguje porušovanie práv 3. strán,
  • reklamy propagujúce falšovanie dokumentov,
  • malware a spyware,
  • zavádzajúci či nepravdivý obsah,
  • multilevelový marketing,
  • okamžité pôžičky,
  • a mnohé ďalšie.

Čo je proti pravidlám reklamy?

Pravdepodobne ste už počuli o tom, že Facebook má veľmi podrobný zoznam zakázaného či sporného obsahu pre inzerciu. Myslite však aj na to, že v rôznych krajinách môžu platiť iné pravidlá, a preto je dôležité, aby reklama bola v súlade so zákonmi krajiny, v ktorej distribuujete propagáciu. 

Je zakázané propagovať produkty pre dospelých, s výnimkou tých, ktoré sa týkajú plánovaného rodičovstva alebo antikoncepcie (tie sa však musia cieliť na publikum staršie ako 18 rokov).

Obozretný by ste mali byť aj v prípade zoznamiek. V tomto prípade si od Facebooku musíte najprv vyžiadať povolenie pre inzerciu, inak budú vaše reklamy automaticky zamietnuté. Avšak, aj napriek povoleniu, musíte dodržiavať isté pravidlá na zacielenie reklamy. Samozrejmosťou je vek od 18 rokov. V Európskej únii a v Kanade je zakázané používať „záujem o“ mužov alebo ženy. Naopak mimo EU a Kanady je tento parameter nutnosťou. Reklama sa tiež musí cieliť iba na ľudí, ktorí majú v profile uvedené, že sú nezadaní a nastaviť sa musí i to, či sa cieli na mužov alebo na ženy.

Alkohol propagovať môžete, avšak reklamy musíte cieliť na 18+ a tiež musíte dodržovať zásady na text a kreatívu. To isté platí i pre hazardné hry a lotérie (avšak tu potrebujete najprv vyžiadať povolenie, rovnako ako pri zoznamkách).

Okrem iného má Facebook aj Zásady komunity, ktoré všetkým používateľom zaručujú, že sú ich osobné dáta chránené a v bezpečí. Každý reklamný obsah, ktorý by toto mohol porušiť (násilie, šikana, nenávistné prejavy, prílišná nahota a pod.) je zamietnutý Facebookom.

Môže samozrejme nastať aj prípad, kedy máte reklamu v súlade s podmienkami – neinzerujete nič, čo je zakázané. Prečo však schvaľovanie reklamy trvá dlho? Čo to ovplyvňuje?

História vášho účtu – ak máte váš účet založený už dlhšie, tak ste si iste všimli, že váš reklamný účet funguje inak ako na začiatku – pravdepodobne vám reklamy schvaľuje rýchlejšie. Ide o „trust score“, ktoré si váš účet za tú dobu získal. Čím menej histórie váš reklamný účet má, tým dlhšie môže trvať schvaľovanie reklamy.

Text reklamy – o texte si povieme v článku ešte trochu viac. Pri niektorých reklamách je veľmi dôležité, aké slová zvolíte. Ide najmä o texty, ktoré sa týkajú náboženstva, rodinného stavu či rasy.

Doména – rovnako aj cieľová stránka podlieha kontrole. Musí priamo súvisieť s danou reklamou, musí byť funkčná a nesmie vyžadovať stiahnutý softvér na to, aby sa obsah zobrazil.

Kreatíva – nemala by obsahovať nahotu, logá, ku ktorým nemáte práva ap.

Cielenie – v niektorých odvetviach treba dodržiavať 18+.

Nie je to len o tom, čo sa propaguje, ale ako..

Mnoho pravidiel je tým totiž ovplyvnených. Nejde len o to, čo propagujete, ale ako to propagujete. Tu sa vrátime k tomu, že je dôležitý aj text reklamy. Text by mal byť pozitívny a nemal by ľudí desiť. Nemal by teda obsahovať priame narážky na vek, rasu, etnický pôvod, náboženstvo, vieru, sexuálnu orientáciu, zdravotné postihnutie, rodinný alebo finančný stav, záznamy v registri trestov, členstvo v oboroch či meno osoby.

PovolenéNepovolené
„Zoznámte sa s nezadanými..“„Zoznámte sa s ďalšími nezadanými vo vašom okolí..“
„Služby, ktoré vás zbavia vašich starých priestupkov.“„Boli ste obvinený zo zločinu?“
„Naše finančné služby vyriešia akúkoľvek finančnú situáciu.“„Ste na mizine? Zbankrotovali ste? Pozrite sa na naše služby.“
„Nová liečba cukrovky.“„Máte cukrovku?“

V texte by ste sa skôr mali zameriavať na samotný produkt alebo služby než na cieľovú skupinu. Buďte obozretný a text píšte čo najviac neutrálne. Dôraz môžete klásť i na výhody (napr. doprava zdarma či rôzne iné zľavy).

Tipy na záver:

  • vždy si dôkladne skontrolujte svoje texty a nastavované reklamy,
  • ak sa venujete oblasti, ktorú propagovať nemôžete, skúste príspevok aspoň boostnúť,
  • o zásadách informujte aj svojho grafika a copywritera,
  • ak si myslíte, že je vaša reklama v súlade s pravidlami, tak sa voči zamietnutiu odvolajte,
  • ak si s reklamami neviete poradiť, tak nás kontaktujte – radi vám pomôžeme.
Kontaktujte nás
Komentáre