Ako si vybrať správneho influencera pre vašu značku?

Influencer sem, influencer tam. Aj vy máte pocit, že na vás vyskakujú z každého rohu? Influencer marketing je jeden z najvýraznejšie rastúcich trendov súčasnosti. Je založený na využití online celebrít, ktoré ako prostredníci ponúkajú produkty alebo služby svojim fanúšikom a sledovateľom. Radi by ste ich potenciál využili aj vo svojich kampaniach? V tom prípade sa vám zídu tieto rady.

Ako si vybrať správneho influencera pre vašu značku?

Preskúmajte influencerské vody

Pripraviť sa na spoluprácu s influencerom nie je pár minútová záležitosť. Ak sú vám vody sociálnych sietí cudzie, môže to byť pre vás problém. Ale nie je to nič, čo sa nedá napraviť!

Pred výberom toho správneho influencera by ste mali venovať dostatok času rešeršovaniu. Kto sú najpopulárnejší influenceri na trhu? Na akých médiách fungujú? S akými značkami spolupracujú?

Stačí si spraviť približný prehľad hlavných digitálnych celebrít a prelúskať sa ich obsahom. Ak by ste sa uprostred cesty rozhodli, že influencera nevyužijete, môžu byť pre vás aspoň skvelou studnicou nápadov a inšpirácie.

Ďalšou, rýchlejšou možnosťou, je dostať sa k existujúcim zoznamom a štatistikám o influenceroch. Sú to väčšinou prehľadné tabuľky, ktoré slúžia na uľahčenie niekoľkomesačného googlenia a vyhľadávania.

Na relevancii záleží

Predtým, ako sa do nejakého influencera zaľúbite len na základe pekných obrázkov alebo vyšperkovaných videí, je dôležité zistiť, ako veľmi jeho obsah sedí s vašou značkou a jej odkazom. Stačí sa prehrýzť archívom jeho príspevkov a mali by ste v tom mať jasno.

Točí sa jeho obsah okolo jedla, reštaurácii a zdravej stravy, ale vy predávate bicykle? Tak v tom prípade radšej hľadajte ďalej. Mnoho firiem robí tú chybu, že sa nechá zlákať obrovským počtom lajkov alebo odberateľov bez toho, aby si uvedomili, že si vzájomne „nesedia“. Nie preto, že by boli zlí, ale preto, že komunikujú dva totálne odlišné ciele.

Relevancia je v prípade influencer marketingu kľúčová. Určite nechcete stratiť niekoľko stoviek až tisícok eur tým, že ich investujete do nesprávnej cieľovky.

Dosah náš každodenný

Aj keď mnoho marketérov nepovažuje dosah za ten najdôležitejší element pri výbere influencera, určite stojí za zváženie. Hneď vám vysvetlíme prečo. Keď sa povie slovíčko dosah, väčšina si predstaví počet odberateľov, ten ďalší zase, koľko ľudí videlo konkrétny príspevok. Pozor, dosah influencera by sa mal zohľadňovať ako kombinácia oboch týchto ukazovateľov.

Ak ešte ostaneme pri počte odberateľov, je dôležité si uvedomiť, že toto číslo nie vždy zodpovedá realite. Dnes už nie je nič výnimočné, ak určité percento odberateľov tvoria falošné účty, či neaktívni používatelia. Taktiež počet sledovateľov toho istého influencera sa líši od média k médiu. Kým na Instagrame to u neho môže praskať vo švíkoch, Facebook môže zívať prázdnotou. Uistite sa preto, že sociálna sieť, ktorú chcete pre svoju influencerskú kampaň využiť, má zmysel.

Je čas vybrať si toho pravého

Nech sa stane pre vás kľúčový akýkoľvek faktor pri výbere toho pravého influencera, dajte aj na svoje pocity. Niekedy môže človek vyberať podľa tabuliek a rád, ale ak necíti, že je to ON, tak to fungovať proste nebude.

Nebojte sa influencerov pýtať a nezabúdajte ani na obojsmernú komunikáciu. Len vzájomnou spoluprácou dokážete spolu naplniť ciele značky a vytvoriť obsah, ktorý bude stáť za to.

Influencer marketing dokáže výrazne pomôcť pri získavaní povedomia o značke. Ešte stále si však nie ste istý, či sa do toho pustiť? Stačí nás osloviť a veľmi radi vám pomôžeme s výberom alebo celkovým nastavením influencerskej kampane.

Kontaktujte nás
Komentáre