Ako skontrolovať či reklama funguje

Keď už vytvoríte vo svojom Facebook Business Manageri reklamu sami, tak je potrebné ju po nejakom čase i skontrolovať, aby ste videli či vlastne funguje efektívne. V tomto článku si ukážeme ako ju viete skontrolovať.

Ako skontrolovať či reklama funguje

1. krok – Správca reklám alebo Business Manager

Jednoducho prejdete na stránku www.business.facebook.com – no ak ho nemáte založený, tak sa tam prekliknete i cez váš Facebook – záložka Manage Ads.

2. krok – Prehľad účtu

V tomto kroku môžete vidieť celý prehľad vášho reklamného účtu za dané obdobie. Môžete si tu podrobne rozkliknúť položky ako napr. dosah či rôzne iné.

3. krok – Kampane

V hornom menu si kliknite na záložku kampane. Zobrazia sa vám vaše aktuálne kampane, ktoré vo vašom účte máte vytvorené. V pravom hornom rohu si môžete zvoliť obdobie, za ktoré si prajete vidieť výsledky (no ak ste zvolili obdobie už v predchádzajúcom kroku, tak tak nemusíte robiť).

4. krok – Ad Sets – Ads

Vaša kampaň môže obsahovať niekoľko súborov reklám. V jednotlivých skupinách nájdete  reklamy a môžete si prehliadať tie, o ktorých potrebujete zistiť informácie.

5. krok – Úspešnosť a kliknutia reklamy

Business Manager vás v tomto kroku automaticky hodí na prednastavené kroky, teda vám ukáže súhrnné výsledky. Túto možnosť si v rolovacom menu (vpravo nad výsledkami) môžete podľa potreby upraviť. Môžete sledovať „Úspešnosť a kliknutia“, avšak závisí to najmä od cieľu vašej reklamnej kampane. Pravdepodobne nebudete sledovať kliknutia, ak cieľom nebolo klikanie na web. Pri videu vás budú zaujímať najmä ukazovatele ako počet videní, vaši sledovatelia, ako dlho ľudia sledovali video a koľko z nich sa prekliklo na web. Tieto nastavenia si viete uložiť aj do vlastných zoznamov a vždy zvoliť tie, ktoré v danom momente chcete využiť.

6. krok – CTR Miera prekliku

Medzi významné KPI údaje patrí CTR (miera prekliku – Click Through Rate). CTR sa klasicky počíta ako počet kliknutí / počet zobrazení x 100. Dôležité však je, aby ste si pri kontrole rozdelili výsledky na Link CTR a CTR. Klasicky sa miera prekliku pri „Link CTR“ pohybuje v rozmedzí medzi 1 % až do 5 %.

7. krok – CPC Suma za jeden preklik

CPC je dôležitým faktorom. Ide o cenu za jeden preklik na váš web alebo Facebook stránku. Bežná suma za preklik by sa mala pohybovať od 0 do 30 centov. Avšak, stanovenie presnej sumy závisí od mnohých faktorov, ako napr. to v akom odvetví sa pohybujete, aké máte cielenie a koho chcete osloviť.

8. krok – Frekvencia zobrazovania reklám

Frequency alebo početnosť zobrazovania reklamy je ukazovateľ, ktorý je taktiež potrebné sledovať. Je to ukazovateľ, ktorý vám hovorí koľkokrát sa reklama zobrazí tomu istému človeku. Nie je dobré, ak máte túto frekvenciu príliš vysokú, pretože ľudí bude vaša reklama otravovať. Ak sa toto číslo zvyšuje, tak si jednoducho prenastavte parametre alebo upravte kreatívnu časť reklamy. A to čo najskôr.

9. krok – Relevantnosť reklamy

Významné je aj sledovanie Relevantnosti reklamy – celkové hodnotenie a predikcia vašej reklamy na Facebooku sa merajú až po 500 zobrazení bodovým systémom v hodnotách od 1 do 10. Toto meria relevantnosť vašej reklamy oproti ostatným, súbežne prebiehajúcim reklamám na tú istú cieľovú skupinu. Najvyšší počet bodov znamená úspech. Avšak, vaša reklama môže dostať aj nižšie skóre, no prekliky sa budú naďalej zbierať. Tento údaj sa mení podľa toho ako ľudia reagujú na vašu reklamu.

10. krok – Rozpis

Práve v tomto kroku zistíte kto kliká na vaše reklamy – koľko majú rokov, odkiaľ pochádzajú, či využívajú mobil alebo stolný počítač apod. Uvedené informácie vám skvelo poslúžia k optimalizácia vašich budúcich kampaní.

 

Kontaktujte nás
Komentáre