Ako tlačítko „boost“ limituje vaše reklamy na Facebooku?

Pokiaľ ide o reklamu na Facebooku, tak existujú dva spôsoby, ako to dosiahnuť. Podporované príspevky (boost) alebo Facebook Ads. Ešte predtým než sa rozhodnete, ktoré z týchto dvoch zvolíte, tak je dôležité vedieť ich rozdiely.

Ako tlačítko „boost“ limituje vaše reklamy na Facebooku?

Aký je rozdiel medzi Facebook Ads a podporovaným príspevkom?

Facebook Ads

Reklama na Facebooku sa vytvára v nástroji správcu reklamy pomocou jednotlivých krokov. Pri tvorbe reklamy na Facebooku sa berú do úvahy ciele, ktoré chceme z reklamy dosiahnuť, aké je publikum, aké obrázky či videá zvolíme. Jednoducho táto reklama je optimalizovaná pre dané cieľové publikum.

Podporovaný príspevok

Podporovaný príspevok reklamou vyzerá podobne ako reklama na Facebooku, no v skutočnosti sa líši. Ide o krátku a rýchlu verziu reklamy. Zvyčajne sa tu vyberá medzi základnými parametrami zacielenia, a tiež sa zvolí rozpočet pre daný príspevok. Toto podporenie príspevky vlastne umiestni váš príspevok na vrch noviniek vašich sledovateľov a podobných používateľov.

Ako tlačítko „boost“ limituje vaše reklamy na Facebooku?

1. Nemôžete využiť A/B testovanie

V online reklame je dôležité testovať a optimalizovať. Ak zverejňujete iba jeden príspevok (pri booste), tak nijako nezistíte, ktorá časť reklamy rezonuje s vašim publikom a ktorá úplne zlyháva.

Ak je váš podporovaný príspevok zlý, tak to nemáte ako zistiť. Neviete, o aké chyby ide a tým pádom ani to, ako ich vylepšiť.

2. Cielené publikum je limitované

Možnosti zacielenia publika v podporovaných príspevkoch sú obmedzené. Môžete mať skvelé grafiky aj texty, no ak je cielené publikum nesprávne, tak sa nebude meniť na platiacich zákazníkov. Pri týchto podporovaných príspevkoch vám Facebook umožňuje zacieliť na:

  • ľudí, ktorým sa páči vaša stránka,
  • ľudí, ktorým sa páči vaša stránka a ich priateľov,
  • ľudí, ktorých si vyberiete prostredníctvom zacielenia.

Prvé dve kategórie sú neuveriteľne široké a široké publikum znamená premrhané peniaze. Tretia kategória má veľký potenciál, no ponúka iba zlomok demografického zacielenia, ako ponúka Facebook Ads. Okrem toho nemôžete ani vytvárať publiká, ktoré sú podobné tým, ktoré vás už sledujú (napr. podobné publikum ako ľudia, ktorí sledujú vašu Facebook stránku).

3. Odkloňuje vašu pozornosť od vašich marketingových cieľov

Prečo chcete, aby váš príspevok videlo viac ľudí? Aký je váš marketingový cieľ?

Funkcia podporovaného príspevky vám neumožňuje optimalizovať vaše marketingové ciele. Tieto príspevky sú optimalizované iba na zvýšenie zapojenia. Ono, aj to je niekedy dobrý marketingový cieľ, ale je to váš cieľ?

Úspešné reklamy na Facebooku majú vždy dobre premyslený cieľ, a preto sa na to zamerajte pri tvorbe vašich reklamných kampaní.

Kontaktujte nás
Komentáre