Ako vylepšiť svoje popisy pod fotkami na Instagrame?

Vždy vás zaujímalo, čo je za tým, že niektoré príspevky na Instagrame sú čítanejšie než iné? Dokonalá fotka či video nestačia – je dôležité písať aj skvelé popisky pod fotkami a voliť správnu výzvu na akciu. Ako teda vylepšiť popisky pod fotkami na Instagrame? To si povieme v tomto článku.

Ako vylepšiť svoje popisy pod fotkami na Instagrame?

Prečo sú popisy pod fotkami dôležité?

Instagram je sociálna sieť založená predovšetkým na pekných fotkách a videách. Táto vizuálna stránka zaujme isté množstvo sledovateľov, no nebude to prinášať žiadne konverzie. To je aj dôvod, prečo je veľmi dôležité napísať správny popis.

Chcete, aby si vaši sledovatelia kúpili od vás produkt? Povedzte im v popise, kde ho vedia kúpiť. Tiež ide o skvelú možnosť ako generovať omnoho viac konverzií, čím sa automaticky vylepšuje algoritmus vášho instagramového profilu.

Aká je ideálna dĺžka popisu na Instagrame?

Závisí to od toho, koľko potrebujete povedať. Ak viete pointu uviesť už v jednom odseku, tak ho zbytočne nenaťahujte. Ak však potrebujete povedať niečo viac, tak ho neskracujte len preto, aby ste ušetrili miesto.

Väčšina používateľov na Instagrame uprednostňuje menej textu. Sú tu totiž fotky a videá, ktoré rozprávajú príbeh samé za seba. Kratší odsek je vo väčšine prípadov dobrým cieľom. No ak náhodou musíte povedať viac, môžete využiť CTA (call-to-action).

Hoci sú na Instagrame preferované krátke texty, tak na sieti nájdeme aj používateľov, ktorí využívajú Instagram ako svoj mikro blog – píšu sem dlhé popisy, aby rozprávali príbehy, zdieľali dôležité správy alebo aktualizácie. Nezabudnite však, že použiť môžete len 2200 znakov.

Ako vylepšiť svoje popisy pod fotkami na Instagrame?

1. Rozhodnite sa, aký bude váš popisok na Instagrame

Účelom popisku je povedať niečo viac z príbehu. Ak je príspevok o súťaži, predaji alebo nejakej udalosti, tak tento titulok využite na vyplnenie informácií k svojej kampani. Jednoducho vysvetlite o čo ide.

Ak je príspevok o firme alebo značke, tak titulok by mal byť určený na podrobnejšie vysvetlenie celého kontextu (príbehu).  Ak chcete zvýšiť pravdepodobnosť, že ľudia kliknú na „čítaj viac..“ uistite sa, že prvá veta osloví sledovateľov. Potrebujete ich jednoducho zaujať, aby si prečítali viac. Môžete použiť otázky, výrazne výroky či emotikony.

2. V popise na Instagrame zahrňte CTA (výzvu na akciu)

Instagram umožňuje použiť len jeden odkaz, na ktorý sa dá kliknúť, a to konkrétne iba v profile – v bio. Ak však chcete, aby ľudia naň klikli, musíte im dať dobré CALL TO ACTION. Najbežnejším je „kliknite na odkaz v bio..“

Táto výzva jasne informuje sledovateľov o tom, že môžu prejsť na odkaz, aby dokončili akciu. Funguje to takmer pri každom type – čítaní blogového článku, sťahovaní produktov zdarma, registrácii, sledovaní videa, nákupu produktu, plánovaní udalostí,…

3. Text rozdeľte na kratšie odseky

Pre lepšiu čitateľnosť príspevku rozdeľte text na krátke odseky s extra medzerami, aby bol obsah ľahšie čitateľný a pomohol zvýšiť aktivitu pri CTA.

Už ste sa pokúšali takto vytvoriť text? Nevyšlo to podľa vašich predstáv? Môže byť! Instagram má totiž zvláštnu funkciu formátovania, ktorá vyžaduje, aby ste na konci každého odseku odstránili všetky medzery alebo symboly emotikon. Poradíte si s tým jednoducho – medzera sa automaticky pridá vždy. Vráťte sa k nej, vymažte ju a stlačte ENTER. Takto vytvoríte zalomený riadok.

Pre tvorbu odsekov na Instagrame neexistuje špeciálny trik. Môžete využiť odrážky, odseky, medzery, dlhé bodky alebo pomlčky. Ide čisto o estetickú voľbu, ktorá nemá vplyv na výkonnosť vášho príspevku z hľadiska algoritmu.

Veríme, že vám tento článok pomôže pri práci s Instagramom. Ak si však neviete dať rady, tak nám napíšte a pomôžeme vám.

Kontaktujte nás
Komentáre