Pri niektorých dokonca pridajú tovar do košíka a sú skoro rozhodnutí nakúpiť, ale veľké percento z nich objednávku nedokončí. Je len na vás, aby ste odhalili prečo a ideálne sa pokúsili túto situáciu zvrátiť. Je dôležité „prinútiť“ zákazníka k tomu, aby sa vrátil a svoju objednávku dokončil.
Aké sú najčastejšie dôvody na nedokončenie objednávky?
- niekto alebo niečo potenciálneho zákazníka vyruší a on jednoducho opustí stránku, resp. nákupný košík,
- problém s navigáciou (kupujúci nedokáže nájsť tlačidlo pridať do košíka),
- váš e-shop nie je mobilne responzívny a pri nákupe cez mobil musia zákazníci zväčšovať podstránky manuálne, aby sa vôbec dočítali ako sa dostať do košíka,
- rýchlosť načítania e-shopu (podstránky sa načítavajú pomaly a zákazník musí dlho čakať),
- neočakávane náklady (po pridaní tovaru do košíka sa v ďalšom kroku pripočítajú k tovaru neočakávané poplatky).
Ako zistíme prečo potenciálny zákazník objednávku nedokončil?
1. Poraďte sa s odborníkmi, ktorí zo skúseností vedia identifikovať a opraviť najčastejšie nedostatky v nákupnom procese.
2. Po zrealizovaní zmien implementujte Hotjar, ktorý vám dá skutočný pohľad na nákupný proces na vašom e-shope. Na základe tohto, budete vedieť identifikovať aj tie najmenšie detaily a bariéry, ktoré vašich zákazníkov odrádzajú od nákupu. Budete mať tiež prehľad o percentuálnom rozložení návštevníkov pri nákupnom procese.
Uvidíte, kde ľudia najčastejšie klikajú:
Hotjar vám dokonca nahrá aj pohyb zákazníkov na danej landing page a vy si budete môcť reálne zhodnotiť ako sa vaši potenciálni zákazníci na e-shope správajú.
Okrem identifikovania a odstránenia nedostatkov priamo na vašom e-shope máte aj ďalšie možnosti, ako sa pokúsiť o opätovné prilákanie zákazníkov do košíka po ich odchode.
V prípade, že máte na e-shope Facebook Pixel kód a vytvárate si remarketingové publiká, viete presne zacieliť ľudí, ktorí váš košík opustili.
Veľmi efektívna je aj emailová sekvencia pokiaľ poprosíte potenciálneho zákazníka o emailovú adresu ešte pred dokončením jeho nákupu, dokážete ho osloviť aj keď nenakúpi.
Alebo to kupujúcim úplne zjednodušte a dajte do ponuky registráciu prostredníctvom ich sociálnych sietí.
Ako by mohol vyzerať e-mail, ktorý pošlete zákazníkovi, ktorý košík opustil? Pekným príkladom je aj e-mail od Asosu.
Veríme, že vám naše tipy pomohli. V prípade, že by ste chceli zvýšiť vašu úspešnosť pri dokončení nákupov na vašom e-shope, radi vám s tým pomôžeme.
Kontaktujte nás