Ako získať spať zákazníkov, ktorí opustili váš nákupný košík

Ponuka tovarov a e-shopov je dnes široká. Zákazníci si ozaj môžu na internete vyberať. Nie je žiadnou výnimkou, že vaši potenciálni zákazníci počas nákupného procesu navštívia pred finálnym nákupom viacero internetových obchodov.

Ako získať spať zákazníkov, ktorí opustili váš nákupný košík

Pri niektorých dokonca pridajú tovar do košíka a sú skoro rozhodnutí nakúpiť, ale veľké percento z nich objednávku nedokončí.  Je len na vás, aby ste odhalili prečo a ideálne sa pokúsili túto situáciu zvrátiť. Je dôležité „prinútiť“ zákazníka k tomu, aby sa vrátil a svoju objednávku dokončil.

Aké sú najčastejšie dôvody na nedokončenie objednávky?

  • niekto alebo niečo potenciálneho zákazníka vyruší a on jednoducho opustí stránku, resp. nákupný košík,
  • problém s navigáciou (kupujúci nedokáže nájsť tlačidlo pridať do košíka),
  • váš e-shop nie je mobilne responzívny a pri nákupe cez mobil musia zákazníci zväčšovať podstránky manuálne, aby sa vôbec dočítali ako sa dostať do košíka,
  • rýchlosť načítania e-shopu (podstránky sa načítavajú pomaly a zákazník musí dlho čakať),
  • neočakávane náklady (po pridaní tovaru do košíka sa v ďalšom kroku pripočítajú k tovaru neočakávané poplatky).

Ako zistíme prečo potenciálny zákazník objednávku nedokončil?

1. Poraďte sa s odborníkmi, ktorí zo skúseností vedia identifikovať a opraviť najčastejšie nedostatky v nákupnom procese.

2. Po zrealizovaní zmien implementujte Hotjar, ktorý vám dá skutočný pohľad na nákupný proces na vašom e-shope. Na základe tohto, budete vedieť identifikovať aj tie najmenšie detaily a bariéry, ktoré vašich zákazníkov odrádzajú od nákupu. Budete mať tiež prehľad o percentuálnom rozložení návštevníkov pri nákupnom procese.

Uvidíte, kde ľudia najčastejšie klikajú:

Hotjar vám dokonca nahrá aj pohyb zákazníkov na danej landing page a vy si budete môcť reálne zhodnotiť ako sa vaši potenciálni zákazníci na e-shope správajú.

Okrem identifikovania a odstránenia nedostatkov priamo na vašom e-shope máte aj ďalšie možnosti, ako sa pokúsiť o opätovné prilákanie zákazníkov do košíka po ich odchode.

V prípade, že máte na e-shope Facebook Pixel kód a vytvárate si remarketingové publiká, viete presne zacieliť ľudí, ktorí váš košík opustili.

Veľmi efektívna je aj emailová sekvencia pokiaľ poprosíte potenciálneho zákazníka o emailovú adresu ešte pred dokončením jeho nákupu, dokážete ho osloviť aj keď nenakúpi.

Alebo to kupujúcim úplne zjednodušte a dajte do ponuky registráciu prostredníctvom ich sociálnych sietí.

Ako by mohol vyzerať e-mail, ktorý pošlete zákazníkovi, ktorý košík opustil? Pekným príkladom je aj e-mail od Asosu.

Veríme, že vám naše tipy pomohli. V prípade, že by ste chceli zvýšiť vašu úspešnosť pri dokončení nákupov na vašom e-shope, radi vám s tým pomôžeme.

Kontaktujte nás
Komentáre