Čo je Facebook engagement?
Facebook engagement predstavuje akékoľvek kliknutie na váš obsah. Na vytvorenie engagementu nemusí používateľ nutne zdieľať, komentovať či lajkovať váš príspevok. Engagement predstavuje akúkoľvek aktivitu vykonanú na vašom príspevku. Áno, aj to, že scrolluje a zastaví sa, aby si text prečítal, sa počíta.
Ako zvýšiť Facebook engagement v roku 2021?
1. Boostnite vaše príspevky
Všimli ste si pokles engagement rate? Pravdepodobne áno. Ak chcete zvýšiť mieru vášho engagement, musíte boostovať obsahové príspevky. Bez toho to už nepôjde. Dobrou správou je, že nepotrebujete nutne minúť veľký rozpočet. Na jeden príspevok stačí 3 – 5 €/deň. Navyše, boostnutím príspevku zvyšujete svoj organický dosah. Ak je váš príspevok kvalitný, stačí ho boostnúť na pár hodín a šíriť sa bude neskôr sám.
2. Obsah, ktorý je hodný engagementu
Viete, čo rozhodne nepomáha zvyšovať engagement? Príspevky, ktoré sú iba o vás a vašom biznise. Že váš produkt je fakt skvelý? To vám veríme, ale žiaľ nikoho nezaujíma váš produkt. Teda.. zaujíma ich skôr emócia, ktorú im dáte a pridaná hodnota. V čom im váš produkt pomôže? Čo im viete ponúknuť? Pridávajte kvalitný obsah, ktorý vaše publikum zaujíma.
3. Prinúťte ľudí komentovať
Ale hlavne nenásilne.. Aby chceli sami od seba komentovať a diskutovať v komentároch. Dávajte im na výber z 2 možností. Porovnávačky fungujú vždy.
Facebook alebo Instagram? Ktorú sociálnu sieť máte najradšej?
Odpovedali ste si v hlave? Chcete nám to povedať? Skvelé! Podobne funguje aj mozog vašich sledovateľov. Závisí od vášho predmetu podnikania, no v každom obore isto nájdete TO alebo TO. Alebo rôzne iné kreatívne formy, ako hlasovanie urobiť. Príkladom môže byť Kofola.
4. Reagujte na komentáre a správy
Ako sa cítite, keď si niekto prečíta vašu správu a neodpovie? Asi nie najlepšie, však? Nikto nemá rád, keď ostane odignorovaný. Na komentáre pod vašimi príspevkami a súkromné správy vždy reagujte. Vaša konverzácia možno nadobudne aj dlhší súbeh komentárov.
5. Zabudnite na zúfalé žiadosti o komentáre
„Komentujte!, Zanechajte nám správu“ a podobné frázy, ktoré znejú zúfalo. Neničte si váš dosah tak, že budete zúfalo žiadať interakciu. Vytvorte taký obsah, aby ľudia chceli komentovať alebo aspoň lajkovať. Aj bez toho, aby ste im to museli úplne priamo povedať.
6. Prispievajte častejšie
Príspevky 5x za týždeň vám prinesú viac engagementu ako 1x do týždňa. Ale pozor! Pridávajte vždy kvalitný obsah. Nie preto „aby bolo“. Každopádne, ak ho tak veľa produkovať neviete, ostaňte radšej pri 1 príspevku týždenne, ktorý vždy boostnete.
7. Udržte publikum na Facebooku
YouTube či iné weby sú obrovskou konkurenciu. Prečo by Facebook dával do popredia príspevky, v ktorých posielate ľudí z Facebooku preč? Ak pridávate videá na YouTube, tak neodkazujte cez Facebook. Radšej ich tam nahrajte celé. To isté platí aj pre e-shopy. Vytvorte si funkciu „nakúpiť“ a v príspevkoch jednotlivé produkty označte.
8. Videá ako obsah na Facebook
Do vašej komunikačnej stratégie zapadnú. Dlhšie, kratšie.. to je jedno. Čím dlhšie udržíte publikum pri vašom videu, tým viac váš bude Facebook milovať. On si tam totiž pustí pomedzi to reklamy. Pokojne použite GIFy či animácie. Nemusí ísť nutne o dlhé videá. Skvelo fungujú aj rôzne pexeso súťaže, pri ktorých používateľ musí urobiť screenshot a komentovať. Ako vo všetkom, aj tu platí, že kreativite sa medze nekladú.