Začína ním každá práca pre klienta. Brief popisuje klienta, jeho službu, cieľovú skupinu, jazyk, ktorým bude agentúra komunikovať. Brief obsahuje všetko, čo by agentúra mohla potrebovať, je to vlastne návod “ako na klienta”. Čím kvalitnejšie a podrobnejšie je brief napísaný, tým jednoduchšie je zorientovať sa agentúre v jeho svete. Ľahšie klienta “uchopí” a pochopí jeho konkurenčné výhody aj vhodný spôsob komunikácie značky a produktu či služby.
Toto všetko by mal kvalitný a obsiahly brief obsahovať:
- samotná kampaň – čo sa chystáme zdeliť?
- cieľ kampane – čo tým chceme dosiahnuť?
- merateľnosť úspešnosti – ako zistíme, že sme splnili cieľ?
- formát kampane – akým spôsobom sa chystáme komunikovať?
- charakteristika firmy
- charakteristika konkurencie
- aktuálna situácia
- silné a slabé stránky firmy
- charakteristika cieľovky
- idea – čo spoločnosť definuje
- termíny – deadline realizácie
- rozpočet
Na základe daných informácií vie manažér spísať tzv. agentúrny brief, ktorý slúži pre interné potreby, a na ktorého základe vie kreatívny tím, “ušiť stratégiu” klientovi na mieru.
Zakladateľ našej agentúry Different Marketing, David Kontšek, prezradil ako začína spolupráca s klientom (aby ste vedeli, čo vás u nás čaká:)
,,Na začiatku spolupráce spracujeme analýzu doterajšej marketingovej činnosti potenciálneho klienta. Zadefinujeme si spoločne jeho marketingové ciele. Potom na základe analýzy a cieľov pripravíme na mieru marketingový plán. V prípade, že sa dohodneme na podmienkach pristúpime k realizácii a následne reportujeme výsledky každý mesiac.“