Čím to je, že brand vnímame ako osobnosť človeka?
Daniel Rowles to krásne vystihol za nás: ,,Tradičný pohľad na branding je „Názov, slogan, dizajn, symbol alebo akýkoľvek iný znak, ktorý odlišuje produkt či službu jedného predajcu od ostatných“. V skutočnosti, slovo „brand“ je odvodené z Nordického slova brandr, ktoré znamená spáliť a pomenúvalo ciachovanie dobytka.”To ste pravdepodobne netušili, že?
Význam slova “brand” sa postupne rozvíjal a dnes pozostáva z omnoho väčšieho súboru činiteľov. Okrem vizuálnej identity sa nám so značkou spájajú aj idey, pocity, dojmy a skúsenosti, nálady, postoje, atď. Mohli by sme to zhrnúť výrazom brand image a skúsenosti so značkou ako brand experience. Najlepší spôsob, ako o tomto môžeme rozmýšľať je, že značka predstavuje osobnosť, tvrdil Rowles, odborník na digitálny marketing.
Osobnosť poznávame postupne vzájomnou interakciou – debatami, spoločnými zážitkami, sledovaním toho druhého. Ak vnímame značku ako osobnosť, musí to fungovať rovnako.
V offline to bol problém spoznať značku natoľko dobre. S billboardom či reklamou v televízii sa neporozprávate, nemôžete sa jej spýtať, prečo je to tak. Komunikácia tradičných médií je jednosmerná, takže ľudia nemajú možnosť spoznať osobnosti značiek. Offline je týmto výrazne limitovaný.
V digitále je komunikácia obojsmerná. Obsah na sociálnych sieťach vyjadruje ich hodnoty a postoje – ich osobnosť. Spotrebitelia môžu tento obsah komentovať a zdieľať ho na sociálnych sieťach, čím otvárajú priestor na diskusiu. Vzájomná interakcia tu funguje a ľudia spoznávajú značky “zvnútra”.
Skutočný brand môžete dnes skutočne budovať len na internete a my vieme, ako na to. Viete, kto ste, no neviete, ako sa predstaviť svetu? Nechajte to na Different Marketing, pretože my vás predstavíme vo veľkom štýle, aby si vás zapamätali.