Čo by mala obsahovať kvalitná reklamná kampaň

Aby sme vytvorili kvalitnú reklamnú kampaň, tak musíme premyslieť každý detail. Cieľom každej kampane by malo byť, aby ľudia verili značke. Tiež by mali personalizovane komunikovať s nimi o aktuálnych a potenciálnych zákazníkov.

Čo by mala obsahovať kvalitná reklamná kampaň

Pri online kampani je dôležité držať sa niekoľkých faktorov. Google reklamy sú totiž vyhodnocované na základe tzv. skóre kvality. Toto skóre ovplyvňuje najmä:

  • cenová ponuka,
  • kvalita vstupnej stránky,
  • rozšírenia reklamy,
  • kontext vyhľadávania,
  • kvalitný text reklamy,
  • miera prekliknutia.

Kvalita vstupnej stránky

Vstupná stránka je prvotným kontaktom, ktorý potenciálni zákazníci majú s vašou stránkou. Iste chcete, aby sa tam cítili dobre – tzn. aby sa stránka rýchlo načítavala, mala kvalitné obrázky, taktiež všetky animácie by sa mali rýchlo načítavať. Jednoducho by to malo ísť ako po masle. Stránka vôbec nemusí byť nejako komplikovaná. Pre ľudské oko je príjemnejšie sledovať niečo jednoduché – jednotný štýl písma, dobre usporiadanie ponuky a jednoduchá grafika.  Taktiež je veľmi dôležité, aby používateľ našiel vždy to, čo hľadá – ak hľadá kabelky, tak ho nezaujímajú topánky. Ak danú kabelku už našiel, tak bude pravdepodobne zháňať informácie k zaplateniu a doprave.

Rozšírenia reklamy     

Do reklamnej kampane jednoducho pridajte telefónne číslo, adresu, možnosť odoslania SMS, rôzne ďalšie odkazy na podstránky, popisy či úryvky. Cez popisy sa dajú najlepšie komunikovať výhody, ktoré vás odlišujú od konkurencie. Ako úryvky sú vhodné napr. komunikácia značiek, kurzov, vzdelávacích programov či hotelov, ale i mnohé ďalšie.

Kontext vyhľadávania

Je potrebné používať i vhodné kľúčové slová. Prieskum na tie najvhodnejšie si môžete urobiť cez Google Ads. Potom už len tieto kľúčové slová používajte aj v META popisoch, názvoch obrázkov, URL adresách, v popisoch a nadpisoch reklamy. Čím viac budú vaše kľúčové slová poprepájané, tým lepšie bude skóre kvality vašej reklamy.

Aby ste zlepšili svoje skóre kvality v oblasti vyhľadávania, tak stačí úplná maličkosť – vyplňte všetky tri nadpisy reklamy. Použite v nich dané kľúčové slová a pridajte výzvu na akciu. Pokojne použite i dva popisy, ak je to nevyhnutné.

Kvalitný text reklamy

Spravte si prieskum svojej konkurencie. Pozrite sa na to, ako oni komunikujú so svojimi zákazníkmi. Ponúkajú zľavy? Výpredaje? Toto všetko treba v textoch rozhodne uviesť. Nezabúdajte ani na výzvu k akcii. Pri tomto vám odporúčame využívať A/B testovanie, aby ste presne vedeli, čo na vaše publikum platí. Vyhýbajte sa však silným slovám, veľkým písmenám a výkričníkom.

Miera prekliknutia

Ak robíte reklamnú kampaň vo vyhľadávaní na Google, tak vaším cieľom sú kliky – aby sa používateľ preklikol z reklamy na vstupnú stránku.  Z tohto hľadiska je dôležité, aby ste nevytvárali zavadzajúce, ale relevantné odkazy.

Nezabúdajte, že reklamnú kampaň vám môžu aj zamietnuť. Ide najmä o kampaň, ktorá je zameraná na sexuálny či erotický obsah, nelegálnu inštaláciu programu, násilné udalosti, nehody, vraždy, ale aj falošný tovar alebo značky s ochrannou známkou.

V prípade, že potrebujete poradiť v oblasti reklamných kampaní, tak nás kontaktujte.

Komentáre