E-commerce: Pripravte sa na BLACK FRIDAY šialenstvo

Black Friday nákupy pohltili počas posledných rokov už aj slovenských spotrebiteľov. Brutálne zľavy a vysoký traffic na e-shopoch. Že je to pre vás niečo cudzie, čo ste ešte neskúsili? Tak hor sa do toho! Ak by ste tento rok radi vyskúšali čaro Čierneho Piatka aj vo vašom e-commerce biznise, prinášame vám zopár tipov, ako to s prehľadom zvládnuť. A nezblázniť sa.

E-commerce: Pripravte sa na BLACK FRIDAY šialenstvo

Ako to celé začalo

Poznáte Deň vďakyvzdania? V USA je to jeden z najvýznamnejších štátnych sviatkov, počas ktorého celý národ cestuje späť domov a v mestách to praská vo švíkoch. A ako inak si Američania krátili sviatočné chvíle? No predsa nakupovaním! Využili čas voľna v práci a pustili sa do prvých vianočných nákupov.

Obchody a ulice boli tak preplnené, až dochádzalo k rôznym nehodám, ba dokonca násiliu medzi kupujúcimi. Policajti začali tento jav, ktorý nastal po Dni Vďakyvzdania, nazývať ako Black Friday. Až časom sa z “čiernej” stala pozitívna farba.

Účtovníci vo svojom obore označovali časy finančných strát červenou farbou, naopak, keď sa biznisu darilo, označovali tento stav farbou čiernou. A keďže vďaka návalu spotrebiteľov, bol piatok po Dni vďakyvzdania jedným z najprofitujúcejších v roku, dostal názov Black Friday. Ale ten pozitívny Black Friday.

Čierny Piatok je v Amerike varený pečený, no tak ako Valentín, či Halloween, si prerazil cestu aj u slovenských predajcov. Máte chuť skúsiť ho tiež? Tak nezabudnite na tieto 4 body:

1. Nech to všetci vedia

Black Friday neodbijete jedným bannerom na hlavnej stránke. Keďže na Slovensku ešte stále nie je samozrejmosťou, je super pripraviť na neho zákazníkov dopredu. Dajte im vedieť, že túto veľkú akciu plnú zliav a darčekov môžu očakávať aj na vašom e-shope!

Newsletter: Rozošlite pútavý newsletter, ktorý cieľovke prezradí o tejto špeciálnej ponuke viac. Nezabudnite na chytľavý predmet e-mailu alebo ho skúste oživiť odpočítavadlom, ktorý mu dodá dávku napätia.

Sociálne siete: Vyhrajte sa s kreatívou na sociálnych sieťach a zaraďte Black Friday do svojho content plánu. Skúste vašim zákazníkom prezradiť viac o akciách, ktoré ich čakajú alebo o benefitoch nákupu práve v tento deň.

Bannery: Ak sa chystáte rozbaliť to vo veľkom, za zváženie stoja bannery. Jednoduchá kreatíva s chytľavým, ale jasným textom tak vyzve cieľovku k nákupu, ktorý sa im fakt oplatí.

2. Nezanedbajte rýchlosť a návštevnosť

Nie je nič horšie, ako nakupovať cez spomalený e-shop. Pripravte sa dopredu a zaistite, aby šľapal ako hodinky. Najmä v prípade, ak budete očakávať vysokú “premávku”. Zvládnu vaše servery taký nápor? Nezložia sa, ako domček s karát? Skontaktujte sa s vaším IT oddelením a prejdite si všetky možné scenáre. Stačí vychytať muchy a nič vás neprekvapí.

So zvýšenou návštevnosťou súvisí aj klientsky servis. Ľudí, ktorým bude treba pomôcť bude oveľa viac. Predĺžte preto hodiny, počas ktorých vás môžu kontaktovať alebo pripravte špeciálnu FAQ sekciu, ktorá im odpovie na ich najčastejšie otázky.

3. Cez mobil sa predáva stále viac

To, že vám bude fičať desktopová verzia e-shopu nestačí. Každý dobrý marketér vie, že nakupovanie mobilom je stále viac trendy. Podľa štatistík bolo počas minuloročného Čierneho Piatku prvýkrát v histórii viac nákupov uskutočnených práve cez mobil. Predpokladá sa, že do konca roka 2021 bude až 75 % online nákupov uskutočnených cez smartfón.

Máte dve možnosti. Buď zamakáte na optimalizácii webu pre mobilné zariadenia alebo investujete do aplikácie. Väčšina slovenských e-shopov funguje na prvej možnosti. Logicky. Ak ste jeden z posledných dinosaurov a veríte, že vás sa mobil netýka, tak prosím, zamyslite sa znovu. Vaši zákazníci vám poďakujú.

4. Black Friday nemusí byť len o zľavách

Mnoho predajcov si myslí, že Čierny Piatok musí byť len o extrémnych zľavách, ktoré ich zruinujú. To však nie je pravda. Môžete konečne predať produkty, ktorých ste sa nemohli zbaviť celý rok alebo pridať iné benefity. Čo takto poštovné zadarmo, darček ku každému nákupu alebo sa pohrať s neprekonateľnou upsalle ponukou? Kreativite ani možnostiam sa medze nekladú.

Navnadili sme vás na Black Friday? Možno si tento trend idete už nejaký ten rôčik, možnože to bude pre vás prvý krát. Ak potrebujete poradiť, ako ho zvládnuť s noblesou a bez držkopádov, neváhajte sa nám ozvať. Určite to spolu dáme.

Kontaktujte nás
Komentáre