Facebook vs. Instagram

Marketing na sociálnych sieťach je predovšetkým výber z platforiem Facebook a Instagram. Ktorá z nich je prínosnejšia pre váš biznis? Zvoliť Facebook alebo je lepší Instagram? Výber sociálnej siete je dôležitý pre ROI index/návratnosť investícií/.

Facebook vs. Instagram

Obe sociálne siete sú dominantné a poukazujú na to aj miliardy aktívnych užívateľov po celom svete. Podnikateľom sa tak otvárajú ďalšie možnosti v oblasti reklamy a marketingu.

Sociálne siete vytvorili nové a lepšie cesty, ako sa ľahko a pomerne rýchlo dostať k správnemu publiku. V oblasti sociálnych médií existujú rôzne možnosti obchodných stratégií. Ste zmätený a neviete, ktorá je pre vašu značku a podnikanie lepšia? Poďme sa teda pozrieť na niektoré rozdiely medzi Instagramom a Facebookom.

1. Publikum

Jedným z najviac viditeľných rozdielov medzi oboma sociálnymi sieťami je priemerný vek používateľov. Na základe obsahu oboch platforiem nájdete výrazný rozdiel v kvalite, no tiež aj vyspelosti ľudí. V skutočnosti je až 90% používateľov Instagramu mladších ako 35 rokov. To znamená, že úspech majú produkty a služby zamerané na mladšie generácie. Instagram je zaplavený stránkami o kráse, fitnes, jedle a cestovaní. Ak teda podnikáte v tejto oblasti alebo je vaša cieľová skupina v tejto vekovej kategórii, Instagram je pre vás lepší.

Na Facebooku sú samozrejme aj mladí ľudia, ale používa ho aj populácia vo veku nad 35 rokov. Faktom je, že až 82% používateľov internetu vo veku od 18 do 29 rokov má založený účet na Facebooku. Pre porovnanie, účet na Instagrame  vlastní 59% používateľov.

V čom má Facebook nevýhodu? Je zaplavený reklamou, politikou a témami, ktoré si vyžadujú viac diskusií a pozornosti užívateľov ako posty, ktoré nájdete na Instagrame.

Viditeľný rozdiel medzi platformami spočíva v spôsobe zobrazovania obsahu. Keď hovoríme o propagácií na Instagrame a Facebooku, váš produkt  hrá dôležitú úlohu. Ale to nie je všetko. Dôležité je, akým spôsobom váš produkt spropagujete.  

2. Platená reklama

V tomto sú obe platformy veľmi podobné. Po akvizícii Instagramu spoločnosťou Facebook sa Instagram dostal pod správu Facebooku. To znamená, že donedávna ste mohli riadiť propagáciu instagramových reklám len prostredníctvom účtu na Facebooku. To sa už  zmenilo. V prostredí Instagramu dnes viete veľmi precízne vytvárať reklamné príspevky a cieliť ich na vašich zákazníkov. Rovnako aj štatistiky na Instagrame prešli slušným updatom a teraz už máte prístup k veľkému množstvu dát, ktoré viete analyzovať.

Formáty reklám sa veľmi nelíšia. Existuje  pár výnimiek. V zásade stačí, ak si pripravíte vizuály tak, aby ste ich vedeli prispôsobiť pre obe platformy. Avšak, Facebook Business Manager ponúka nástroje, vďaka ktorým viete grafiku na jednotlivé sociálne siete prispôsobiť priamo. Vôbec nemusíte vstupovať do vášho instagramového účtu.

3. Obsah

Prečo je lepšie vytvoriť pre každú sieť iný obsah?

Máte pocit, že pre váš produkt je vhodný Instagram aj Facebook? V tom prípade potrebujete rozdielny spôsob komunikácie pre každú platformu.

Facebookový obsah by mal porozprávať príbeh, ale zároveň by mal byť neprehliadnuteľný. Ideálnym scenárom by bolo prepojiť ho s významnou udalosťou, momentom alebo spoločenskou či kultúrnou témou.

Naopak obsah na Instagrame by mal inšpirovať a navodiť emócie dobrodružstva, unikátnosti a tvorivosti. Musíte ľudí upútať kreativitou a vyrušiť ich pri nudnom skrolovaní obrázkov.

Obsah na Instagrame je presne taký, aký si publikum žiada. Je plný dokonalých fotiek s témou móda, krása, životný štýl a cestovanie. Ak chcete diskutovať o politike či dlhopisoch na akciovom trhu, bude pre vás lepšia voľba Facebook. Neznamená to však, že propagácia takýchto odvetví podnikania nie je na Instagrame možná. Len bude stáť viac úsilia vymyslieť pútavú formu prezentácie. Instagram má pre svojich používateľov pripravené veľké množstvo filtrov a nástrojov na vylepšenie fotografií.

Vedeli ste, že Instagram má ešte jedno nepísané pravidlo? V obrázkoch používame minimum textu alebo text nepoužívame vôbec. Snažte sa o to, aby fotografie a videá pôsobili autenticky a produkt nepadol do tieňa značky či samotného loga. Nepoužívajte logo vašej značky ako ďalší vložený prvok. Verte, že samotný produkt na fotografii spraví oveľa viac práce ako koláž s vloženým logom.

Aktuálne sú na oboch platformách obľúbené „príbehy“. Obrázky a videá, ktoré pridávame do stories, zobrazujú sa po dobu 24 hodín a potom sa stratia. Práve preto, že sú „tu a teraz“ sú pre publikum zaujímavejšie a oveľa viac sledované ako klasické posty vo vašom profile.

Facebook a Instagram už nie sú len nástrojmi na komunikáciu s online používateľmi. V dnešnej dobe sa stali nevyhnutnou súčasťou marketingovej stratégie každej značky. Obe sociálne siete majú veľa odlišných vlastností, ale obe môžu byť použité na dosiahnutie vašich marketingových cieľov.

Záleží len na tom, ktorá bude viac vyhovovať téme vášho podnikania a ktorá dokáže vo väčšej miere osloviť práve vášho zákazníka. Ak potrebujete pomôcť s prerazením na sociálnych sieťach, tak nás neváhajte kontaktovať. Radi vám poradíme. Odsek

Máte skúsenosti s reklamou na Facebooku alebo Instagrame a chcete sa o ne podeliť?

Do komentára nám napíšte, ktorá sociálna sieť vám pomohla preraziť v online marketingu.

Kontaktujte nás

Komentáre