Filmy, ktoré vám pomôžu orientovať sa v digitálnom marketingu

Ako by sa niekto mohol nazdávať, filmy nie sú iba únikom z reality či stratou drahocenného času, ktorý by sme mohli investovať do práce. Občas musíme aj oddychovať, a preto vám prinášame zoznam filmov, pri ktorých spojíte príjemné s užitočným - okrem vyrelaxovania tela a mysle, získate aj know how a inšpiráciu, ako podnikať v rôznych oblastiach digitálneho marketingu.

Filmy, ktoré vám pomôžu orientovať sa v digitálnom marketingu

Jonesovi (2009)

odkaz na csfd

Film Jonesovi nie je ani zďaleka najnovší, no aktuálny je snáď viac ako nikdy predtým. Ak zvažujete prácu s influencermi, prípadne by ste sa jedným chceli stať, snímka je to pravé pre vás.

Jonesovi sa svojmu okoliu javia ako harmonická, očarujúca rodina… za vodou. Zdanie však môže klamať. Rodina Jonesových je skupina štyroch starostlivo vybraných marketérov, ktorí sú najatí marketingovou firmou, aby medzi zámožnými susedmi prezentovali produkty, ktoré ponúka – video hry, golfové palice, luxusné oblečenie, cattering, atď.

Film sa zamýšľa nad influencermi ako takými. Majú iba prirodzenú charizmu? Je to reč tela? Čo z nich robí výnimočných jedincov, ktorým sa oplatí platiť, aby nám robili reklamu? Okrem toho otvára aj otázku morálnych hraníc pri predaji.

Ďakujeme, že fajčíte (2005)

odkaz na csfd

Toto je povinná jazda, každého marketéra, pretože film predstavuje praktický návod, ako predať úplne čokoľvek.

Ako sa úspešnému lobistovi za tabakové výrobky Nickovi podarí presvedčiť ľudí, že produkt, ktorý je škodlivý pre ich zdravie, je pre nich to najlepšie a musia ho mať? Prekvapivo jednoducho. Aj keď má Nick vo svojom okolí prezývku “Obchodník so smrťou”, obchody mu idú výborne, či už má prezentáciu v korporácii, senáte či dokonca v škole pred triedou svojho syna. Vďaka svojej pohotovosti vie obrátiť každú kritiku v prospech svojho zamestnávateľa – tabakového korporátu. Ak sa chcete naučiť, ako predať naozaj čokoľvek, nemali by ste si nechať ujsť túto snímku.

Zakladateľ (2016)

odkaz na csfd

Film pojednáva o začiatkoch jednej z najväčších franchisingových sietí Mc’Donalds. Ako sami uvidíte, úspešné podnikanie nie je iba o jedinečnom nápade, zďaleka nie. Zakladateľ rozpráva príbeh neúspešného podnikateľa Raya Kroca, ktorého tu stvárnil Michael Keaton. Ray náhodou narazil na vtedy jediný Mc’Donalds na svete a okamžite uvidel jeho potenciál. Aká bola cesta na vrchol? A ako dopadli samotní zakladatelia jedinečného fast foodu? Nielen to sa dozviete v biografickej snímke Zakladateľ.

Jobs (2013)

odkaz na csfd

O géniovi Steveovi Jobsovi, zakladateľovi Apple, bolo natočených mnoho snímkov. My vám predstavíme ten z roku 2013 s Ashtonom Kutcherom, ktorý v nás zanechal najsilnejší dojem a najviac praktických vedomostí z biznisu a marketingu. To Steve celý svet naučil, že dizajn je kľúčom k úspechu, že skvelý produkt sám o sebe neznamená ešte nič. Dôležité je, akým štýlom ho naservírujete cieľovej skupine, aby mali pocit, že bez neho nemôžu žiť. Okrem toho film ukazuje aj “tienistú stránku” Stevea Jobsa – podnikavého ducha, ktorý nepozná kompromisy a ide si tvrdo za svojím. Základom každého úspešného digitálneho marketéra je schopnosť vcítiť sa do potrieb cieľovky, čo Jobs zvládal na jednotku.

Vlk z Wallstreet (2013)

odkaz na csfd

Životopisný film Vlk z Wallstreet rozpráva neuveriteľný príbeh Jordana Belforta, v podaní Leonarda DiCapria. Táto snímka je ako jazda na horskej dráhe. Najprv zostanete v nemom úžase z Jordanovej schopnosti predať všetko, no v prvom rade samého seba. Potom vás poučí, že opitosť z úspechu a peňazí nemôže priniesť nič dobré… podarí sa mu padnúť na úplne dno, no opäť vstať, čo je ďalším indikátorom úspešného človeka. A na konci sa vám až zatají dych, keď vás Belfort naučí základné pravidlo o predaji – potreba vytvoriť dopyt. Ako by ste predali obyčajné guličkové pero? Dodnes Belfort cestuje po svete a učí ľudí, ako predávať – ako inak, úspešne.

Moneyball (2011)

Film natočený podľa skutočných Moneyball by v našom zozname rozhodne nemohol chýbať. Opäť je veľmi nadčasový a v dobe fenoménu “big data”, analýzy a vyhodnocovania vás mnohému naučí, aj keď sa primárne drží témy športu, konkrétne baseballu. Billy Beane sa po neúspechu v samotnej hre vrhne radšej na administratívnu stránku tohto športu a od základu ju zmení. Predtým štatistika a analýza nehrala v baseballu žiadnu rolu, dnes si drží status quo. Jeho tím najíma hráčov, o ktorých nikto iný na svete nemá záujem. Prečo? Pretože sa to jednoducho oplatí… jednoduchá matematika. Ak sa chcete naučiť niečo o práci s big data, vyhodnocovaním a plnením plánov, Moneyball je niečo pre vás.

Veríme, že sme vás inšpirovali a v našom zozname ste si vybrali film na studené jesenné večery. Keďže skvelých filmov, ktoré by mal vidieť každý obchodník či marketingový špecialista, je neúrekom, vnímajte to iba ako prvú časť seriálu na Different blogu. Už teraz sa môžete tešiť na ďalšie filmové tipy od Different marketing tímu!

Komentáre