Influenceri ako novodobý fenomén

Influenceri ako novodobý fenomén

Influenceri sú jedným z najhorúcejších trendov na poli digitálneho marketingu. Kto sú? Ak ste si predstavili známu celebritu, ktorú často vídate aj mimo sociálnych sietí, v televízii či bulváre, ste na omyle. Influenceri, zaujímaví pre značky a našich klientov na prezentáciu produktov a služieb, sú “bežní smrteľníci”, ktorí si svojimi vycibrenými príspevkami a originalitou vybudovali na sociálnych sieťach slušnú fanúšikovskú základňu, za ktorú sú ostatní ochotní si zaplatiť.

Sú to vlogeri, blogeri, youtuberi, ktorí svoj originálny obsah šíria prostredníctvom vlastných kanálov. Zaujímavé na nich je, že všetci začínali ako “no name” bežní užívatelia. To, že sa dostali k tisíckam sledovateľov svedčí o tom, že naozaj vedia čo robia a robia to dobre. Ich followeri nie sú získaní náhodne, sú to verní fanúšici, ktorí sa na ich kanály radi vracajú a veria tomu, čo u svojho influencera nájdu. A tu prichádzame na rad my, Different marketing!

Influenceri sú v tomto ponímaní priam ideálnym reklamným nosičom. Po prvé, sú neporovnateľne lacnejší ako celebrity, ktoré si za propagáciu produktu vedia pekne zaplatiť. Po druhé, práca s nimi je jednoduchšia a sú natoľko schopní, že si sami vedia najlepšie stanoviť, akým štýlom budú značku klienta propagovať a ono to naozaj funguje.

My sme tu preto, aby sme našli toho pravého influencera práve pre vás. Značky veľakrát pozerajú iba na počet followerov, no to by rozhodne nemal byť rozhodujúci ukazovateľ. Podstatný je ich záber, či sa sami stotožňujú s vašimi produktami či službami, aby príspevky vyzneli čo najprirodzenejšie. Veľakrát sú tí “menší” s iba niekoľkými tisíckami sledovateľov viac efektívni ako “väčší”, drahší a s nepomerne širším záberom. Najdôležitejšie pre nás je nájsť prienik medzi cieľovými skupinami influencera a nášho klienta.

 

Výsledkom influencer marketingu je zvýšenie engagementu, povedomia o značke a dosiahnutie zvýšenia konverzií.

 

Výhody?

  • nemusíte investovať do mediálneho priestoru, influenceri majú svoje vlastné viaceré kanály
  • followeri influencerom dôverujú a zaujímajú sa
  • kampane dosahujú vysoké konverzie na predaji
  • kampane majú silný organický dosah
  • influenceri tvoria kvalitný pravidelný obsah na viacerých kanáloch súčasne
  • influenceri podávajú merateľné výsledky
  • predstavujú symbol významnej referencie
  • nepôsobia ako prvoplánová reklama
  • sú trendy

Influencer marketing je neustále rastúcou komunikačnou platformou. Na základe prieskumu magazínu Convince and Convert sa investícia do tohto typu stratégie zhodnotí až 6,5-násobne. V užívateľských prieskumoch sa zas ukázalo, že aj prístup ľudí k reklame prostredníctvom influencera je pozitívnejší. “Ľudia neveria značkám, ľudia veria ľuďom.”

Komentáre