Je email marketing vhodným nástrojom pre vás?

E-mail marketing je rozhodne vhodným nástrojom, ak máte online podnikanie. Jeho cieľom je informovať o novinkách, budovať vzťah so zákazníkmi, zvyšovať dôveru a v konečnom dôsledku predávať produkty či služby.

Je email marketing vhodným nástrojom pre vás?

Aké sú hlavné výhody e-mail marketingu?

Budujete vzťah so zákazníkom

E-mail marketing je skvelým nástrojom na budovanie vzťahu so zákazníkom. A to nielen aktuálnym, ale dokonca i potenciálnym či minulým zákazníkom. Prehovárate k ním priamo v čase, ktorý je pre nich ideálny.

Buďte priateľský a osobný. Nezabúdajte, že ak sa na odber prihlásili dobrovoľne, tak pravdepodobne očakávajú pravidelné newslettre či iné užitočné informácie.

Máte dobrý dosah

E-mail používa snáď každý aktívny používateľ internetu. Aj keď sa kdesi chcete zaregistrovať, tak musíte uviesť e-mail. Ide o najlepší nástroj so širším dosahom na zákazníkov.

Je merateľný

Ak používate nejaký zo známejších nástrojov (napr. MailChimp), tak viete výsledky perfektne merať. Zobrazí vám, koľkým ľuďom mail prišiel, kto ho otvoril, koľkokrát sa kliklo na odkaz apod. Na základe týchto údajov viete upraviť vašu e-mailovú stratégiu.

Efektívny a osobný

Zvyšuje predaj. Jednoducho to tak je. Tým, že sa odberatelia prihlásili sami, tak vám prejavili dôveru a záujem o váš biznis. Dokonca, pri mailoch sme zvyknutý hneď odpovedať či klikať na odkazy. Aj preto je viac klikaný než reklamy na sociálnych sieťach. Zároveň je aj veľmi osobný, lebo správu viete zamerať priamo pre čitateľa. Takto ľahko bude osobná a vzťah medzi vami a odoberateľom bude kvitnúť.

Prečo začať s e-mail marketingom?

  • je pomerne lacný,
  • šetrí čas, úsilie i náklady,
  • rozvíjate vzťahy so zákazníkmi,
  • viete ho veľmi ľahko personalizovať,
  • reporty a analytika sú veľmi presné.

Ako môžete využívať e-mailový marketing?

  • na pravidelný (napr. mesačný) newsletter,
  • na zasielanie nových letákov alebo špeciálnych akcií,
  • pri opustených košíkoch bez nákupu upozorniť na nedokončený nákup,
  • ponúkať rôzne vernostné zľavy či kódy na nákup (pri výpredajoch informovať skôr),

Aké podmienky musíte pri e-mail marketingu dodržať?

  1. Odberateľ sa musí prihlásiť sám a dobrovoľne na odber vašich e-mailov na jeho adresu.
  2. Odberateľ musí mať možnosť sa kedykoľvek odhlásiť z prijímania e-mailov od vás.
  3. Nesmiete používať nakúpené databázy e-mailov.
Komentáre