Mikroinfluenceri ako hybná sila online marketingu

Influencer marketingu sme na blogu Different marketing už venovali. Ak vás zaujíma, o čo sa jedná, aké má influencer marketing výhody a prečo sa oplatí mu venovať pozornosť, začnite článkom Influenceri ako novodobý fenomén. V dnešnom článku pôjdeme trochu hlbšie, zameriame sa na náš efektívny prístup k influencer marketingu a na mikroinfluencerov, ktorí sú pre nás kľúčoví.

Mikroinfluenceri ako hybná sila online marketingu

Spájame autenticitu a kredibilitu influencer marketingu s cielením a využitím vynikajúcej merateľnosti online marketingu na sociálnych sieťach.

Väčšina ľudí si pod pojmom influencer predstaví celebrity či slávnych športovcov, ktorých vníma v reklamách a ako ambsádorov značiek. Áno, aj títo známi jedinci patria do skupiny influencerov, no spolupráca s nimi nie je tak efektívna, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Stredné a menšie firmy si niečo také nemôžu dovoliť a ani by sme im to neodporúčali. Spolupráca s celebritami je finančne náročná a nemá už až taký efekt, ako by si firmy želali. Mileniálom a internetovým fanúšikom je jasné, že ich idol dostal za placement produkt na svoje sociálne siete pekne zaplatené, a preto už aj túto formu reklamy postihuje tzv. reklamná slepota.

Fenomén mikroinfluencera

A práve z tohto dôvodu prichádza na rad trend mikroinfluencerov. Mikroinfluencer je bežný človek, ktorý sa svojou kreativitou, zaujímavým obsahom a aktivitou na sociálnych sieťach stal idolom množstva ľudí. Väčšinou môžeme považovať mikroinfluencerov za užívateľov s 10 000 – 100 000 followermi. Ich cieľová skupina je síce menšia, no verná. Až 99% mikroinfluencerov verí produktom, ktoré na svojich sociálnych sieťach propagujú. Tým, že si svoju fanúšikovskú základňu vytvorili dlhodobou kvalitnou a tvrdou prácou, cenia si ich a nepodsúvajú im čokoľvek, za čo im značky zaplatia. Vedeli ste, že kampane cielené prostredníctvom influencerov dosahujú v priemere o 30% lepšie výsledky ako kampane cielené cez priame firemné kanály?

Ďalšou výhodou je vyhranenosť cieľovky mikroinfluencerov. Makroinfluenceri so státisícmi fanúšikov majú tak široký záber, že váš produkt môže zaujať len určité percento z nich. Keď však nájdete mikroinfluencera ako na mieru šitého pre váš biznis, jeho fanúšikovia sú vaša cieľovka a máte takmer 100%-ný zásah. Podľa prieskumu HelloSociety, mikroinfluenceri vykazujú až o 60% väčší zásah v kampaniach ako makroinfluenceri a je to práve z tohto dôvodu. Followeri im dôverujú, pretože príspevky mikroinfluencerov pôsobia natívne, chcú byť ako oni, a preto práve u nich product placement tak výborne funguje.

V Different Marketing sa zameriavame na analýzu vášho biznisu a cieľovej skupiny, na základe čoho vieme vytvoriť efektívny mix viacerých mikroinfluencerov, ktorí pokryjú vaše potreby rozmachu.

Teraz to najlepšie… ako jediní na Slovensku prinášame efektívny influencer marketing s využitím unikátneho softvéru.

Ich teritóriom je Instagram

Na začiatku identifikujeme tých najrelevantnejších adeptov na promo vášho produktu alebo služby. Software, ktorý využívame nám pomôže vybrať správnych influencerov na základe detailných štatistík o ich publiku na Instagrame, v ktoromkoľvek štáte na svete. Šikovný program odhalí aj falošných influencerov, ktorí majú LIKE a komentáre nakúpené. Okrem toho monitoruje najúspešnejšie a najrelevantnejšie hashtagy pre váš biznis a na základe analýzy vypočíta približnú cenu za jeden post na Instagrame. Tým, že náš softvér analyzuje influencerov po celom svete, pre firmy, ktoré uvažujú nad expandovaním do zahraničia, je tým pravým.

Viac o našom efektívnom influencer marketingu, ako prebieha práca so softvérom a spolupráca s mikroinfluencermi, sa dočítate v sekcii influencer marketing na našom webe.

Komentáre