Nielen náučné knihy o digitálnom marketingu

Nielen náučné knihy o digitálnom marketingu

Kniha je skvelým spoločníkom počas dlhých jesenných večerov, obzvlášť keď je pútavá s množstvom užitočného know how, ktorý môžete využiť pri svojej práci. V agentúre Different marketing sa snažíme veci robiť inak, a tak sa pri spolupráci s vami veľakrát inšpirujeme práve z kníh. Ako raz povedal anglický spisovateľ a zberateľ Charles Colton: „Po získaní dobrých priateľov najlepším ziskom sú dobré knihy.“

My si našich klientov a čitateľov Different blogu vážime ako svojich priateľov, preto sme pre vás pripravili zoznam kníh, ktoré by si mal prečítať každý, kto sa chce orientovať v digitálnom marketingu aj biznise ako takom.

Seth Godin – Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable

Sladkú Milku, ktorú reprezentuje fialová krava, netreba nikomu špeciálne predstavovať vďaka výbornému marketingu a jedinečnej schopnosti odlíšiť sa “od stáda”. Autor knihy Seth Godin sa rozhodol podeliť o svoje skúsenosti, ktoré nadobudol pri práci v marketingu pre značku Milka. Okrem toho vysvetľuje úspech aj spoločností ako Starbucks, Apple či JetBlue. Ako vystúpiť z davu nudných kráv a stať sa “nezabudnuteľným fialovým jednorožcom”, ktorého nikto neprehliadne? Purple Cow nie je iba návodom na efektívny marketing, je aj pútavou a zábavnou knihou, o ktorú sa budete chcieť podeliť s kolegami.

Ryan Deiss a Russ Hennesberry – Digital Marketing for Dummies

Alebo aj “biblia” digitálneho marketingu. Názov neberte osobne a smelo sa pustite do čítania. Kniha vás prevedie všetkými zákutiami digitálneho marketingu, pričom zahŕňa praktické príklady a špecifické detaily. Nájdete tu cestu od plánovania až po exekúciu, venuje sa sociálnym sieťam, SEO, SEM, blogovaniu, big dátam a ich analýze aj najčastejším chybám, ktoré marketéri v online robia.

Marcus Sheridan –  They Ask You Answer: A Revolutionary Approach to Inbound Sales, Content Marketing, and Today’s Digital Consumer

V tejto knihe sa spisovateľ orientuje na veľmi dôležitú časť online marketingu a to komunikáciu so zákazníkom. V digitále majú k vám a vašej značke zákazníci bližšie ako kedykoľvek predtým. So svojou cieľovkou úzko komunikujete, či už pomocou správ, komentárov, likov, zdieľaní. Na svoje akcie na sociálnych sieťach vidíte okamžitú odozvu. Okrem toho, ako komunikovať s cieľovou skupinou online sa kniha dotýka aj témy plánovanie digitálnej marketingovej stratégie, ktorej ako tušíte, nie je nikdy dosť a dostatočne do hĺbky.

Gary Vaynerchuk – Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World

Gary Vaynerchuk je vo svete digitálneho marketingu slávny ako hollywoodske hviezdy vo filmovom svete. Je expert na sociálne siete, influencer a autor tohto bestselleru podľa New York Times. Social media sú podstatnou časťou online marketingu ako celku. Facebook, Twitter, Instagram, atď. sú ľahko prístupné, jednoduché a (takmer) všetci sú tam. Ako však tvoriť príspevky, príbehy a reklamu, ktorú si tieto masy prítomné na sociálnych sieťach, všimnú a naviac aj zapamätajú? Gary v knihe poskytne množstvo užitočných rád aj praktických príkladov, ako poraziť konkurenciu na sociálnych sieťach.

Chris Brogan – The Freaks Shall Inherit the Earth: Entrepreneurship for Weirdos, Misfits and World Dominator

Presýtenosť v digitále dáva šancu zažiariť nezvyčajným a originálnym kampaniam, ktoré nemajú obdobu (presne takým, aké sa snažíme tvoriť my v Different marketing). Chris Brogan vo svojej knihe odporúča popustiť uzdu fantázií a vyjsť zo zabehnutých koľají… experimentovať, skúšať, prekračovať hranice. Práve moment prekvapenia je to, čo sa vryje do pamäte ľudí a čom budú rozprávať svojim známym. Kniha vás inšpiruje k inakosti, k tomu “be different”.

Ak vás počas čítania napadli iné knihy o digitálnom marketingu, ktoré sa oplatí prečítať, budeme radi, ak nám ich odporučíte v komentároch. 🙂

Komentáre