Online marketingové know-how

Online marketing je určený pre subjekty, ktoré chcú získavať z online sveta nové objednávky, odoslané kontaktné, objednávkové formuláre alebo sťahovanie produktového katalógu.

Online marketingové know-how

Internet ponúka veľa možností online reklamy. Inzerovať je možné vo vyhľadávaní, v obrázkoch, v nákupoch rôznymi spôsobmi a je na marketingovej agentúre aby Vám odporučila riešenie priamo pre Vašu firmu.

Všeobecne definované je, že vo vyhľadávaní a v nákupoch sa inzeruje so zámerom na výkonnostnú reklamnú kampaň s cieľom vyťažiť z online potenciálu čo najviac. Veľmi dôležitý faktor zohráva cena za konverziu (objednávku).

Ak je cena produktu 100 Eur, DPH 20 Eur, MOC je 120 Eur. Veľkoobchodný nákup je 50 Eur, Váš zisk je zvyšných 50 Eur za jeden predaný produkt. Ak by bola cena za konverziu 85 Eur, nachádzate sa v strate, čo určite nechcete.

Práve z tohto dôvodu je podstatné zveriť správu reklamných kampaní skúseným odborníkom, ktorí Vám poradia a korektne nastavia Vaše reklamné kampane.

Častá otázka, koľko investovať do reklamy? Cena sa skladá z dvoch častí, nákup mediálneho priestoru a cena za prácu. Cenu za správu Vám spracuje marketingová agentúra a akú výšku použiť na mesačný rozpočet je na vašich možnostiach. Je možné použiť pár stoviek za mesiac až po pár tisíc mesačne.

Pri tomto samozrejme platí, čím vyšší použijeme mesačný rozpočet (budget), tým väčšiu cieľovú skupinu oslovíme s Vašimi produktami alebo službami.

Online reklamy je možné použiť takmer na čokoľvek, produkty alebo služby, ktoré rešpektujú legislatívu.

Faktor, ktorý tiež vplýva na míňanie rozpočtu je cena za klik (CZK), CZK je možné znížiť pri vyššom skóre kvality reklamy, v tomto Vám určite radi pomôžu v uznávanej agentúre.

Ak idete na trh s novým produktom, je vhodné použiť aj reklamné kampane zamerané na značku. V tomto prípade rozprávame o tzv. brandových kampaniach, kde je cieľ zvýšiť povedomie v cieľovej populácií o Vašej značke.

Reklamy v nákupoch zatiaľ na Slovensku nie sú podporované zo strany Google, ale v krátkom čase by sa mali spustiť.

Pred spustením každej reklamy je nutné merať návratnosť investície do reklamy a v tom nám pomôže, ak meriame všetky konverzie. Konverzia je akcia, ktorá je pre Vás najcennejšia, môže to byť odoslaná objednávka, vypĺňaný formulár alebo stiahnutie katalógu, ale aj prihlásenie sa do odberu noviniek.

Ak práve prebieha nová akcia vo vašej firme, je vhodné túto informáciu posunúť aj do reklamy.

Pre firmy pôsobiace lokálne je priam potrebné používať Google Moja firma. Google smeruje ku Geo lokácií a ak ide vyhľadávací dopyt zo Žiliny na Mercedes, vo vyhľadávaní bude výstup s ponukou Mercedesov práve zo Žiliny a nie z Popradu, stále hovoríme o reklame. O organickom vyhľadávaní si napíšeme nabudúce.

Komentáre