Outdoor vs. online reklama

Outdoor vs. online reklama

Marketing sa v poslednom desaťročí prudkého rozmachu internetu zdanlivo presunul na nový front – do online sveta. Áno, digitálna reklama má nepochybne veľa výhod – je lacnejšia, flexibilnejšia, nepomerne ľahšie sa vyhodnocuje a cieli. Napríklad pre e-shopy alebo klientov obchodujúcich výlučne na internete je jasnou voľbou.

Týmto blogom však chceme ukázať, že aj “offline” svet má marketérom čo ponúknuť. Príbeh zo života – zakladatelia spoločnosti Exponea, sa objavili na titulnej strane prestížneho magazínu Forbes. Ako sa im podarilo dostať na obálku aj svoje logo, keď Forbes zásadne na svoju titulnú stránku netlačí logá spoločností? Veľmi jednoducho. Logo Exponea mali zakladatelia vo fyzickej podobe – previedli ho do “offline” sveta, a tak sa s ním mohli ľahko vyfotografovať a prostredníctvom magazínu o to viac spropagovať svoju firmu.

Treba si uvedomiť zásadnú vec, ktorá sa miestami až nezdá, keď sedíme v kaviarni a vidíme všetkých návštevníkom s nosmi vo svojich smartfónoch – stále žijeme v reálnom svete, ktorý nás zásadne ovplyvňuje. Viac ako ten na sociálnych sieťach, keď vo voľnej chvíli bez záujmu scrollujeme svoj News Feed.

V našom svete nás napríklad spájajú zápchy, ktoré sa už netýkajú iba hlavného mesta. A čo robí bežný človek, keď sedí v nekonečnej kolóne áut? Obzerá sa. Podľa prieskumu, aby sa dotyčnému vryla reklama do pamäti, stačí, aby si ju všimol 5-krát. Predstavte si billboardy na frekventovaných uliciach, kde pravidelne stojíte v zápche. Však sa vám ich vybavilo hneď viacero.:)

Ďalšou výhodou “vonkajšej reklamy” je to, že sa nedá vypnúť, stlmiť, minimalizovať, preskočiť… Outdoor reklama pôsobí nepretržite 24 hodín, 7 dní v týždni na každého, kto ide okolo. Je síce pravda, že v porovnaní s online cielenými reklamami, kde si vieme presne zistiť, koľko ľudí pozeralo naše video, kedy ich prestalo baviť, či prešli z banneru na náš web, je vyhodnocovanie vonkajšej reklamy o niečo komplikovanejšie. Nie však nemožné.

Stačí systematicky sledovať čísla po rozhodení sietí v offline svete, ideálne kampaň prepojiť aj s online kanálmi, kde outdoor reklamu podporíme. Základom úspešnej kampane, tj. zvýšenie predaja, povedomia o značke, bližší prístup k zákazníkovi, je ten správny marketingový mix. Zaplatiť si billboard aj priamo na najzapchatejšej ulici v meste sa môže úplne minúť účinku, keď bude pre ľudí prakticky neviditeľný.

 

Keďže je reklama, či už online alebo offline, hotová veda, odporúčame sa obrátiť na agentúru. My v Different sa snažíme robiť veci inak a kreatívne pristupujeme ako k online, tak k offline reklame a náš marketingový mix je to, čo potrebujete.

Komentáre