Poznáte životný cyklus content marketingu?

Vytvárať obsahy, ktoré nielen informujú, ale aj zaujmú cieľovku natoľko, že sa na váš web alebo iné médium budú neustále vracať, je neľahký oriešok. V skratke, content marketing je o poznaní ako klienta, tak aj jeho potrieb. Neviete, ako na to? Držte sa pri jeho nastavovaní tohto jednoduchého životného cyklu a všetko pôjde ako po masle.

Poznáte životný cyklus content marketingu?

 1. Pripravte si stratégiu

Mnoho marketérov tento krok vynecháva, no pritom je jeden z najdôležitejších. Možno máte v hlave nepriestrelnú ideu obsahu, no bude si to isté o nej myslieť vaša cieľovka?

Skúste začať prieskumom. Čo vašich zákazníkov najviac zaujíma alebo s akými otázkami sa  najčastejšie stretávate na klientskom centre? Dajte im všetky odpovede, ku ktorým sa nevedia dopátrať a riešte ich problémy kreatívnou cestou! Odvďačia sa vám vernosťou a záujmom o vaše produkty a služby.

Nezabudnite si stanoviť ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Chcete len nakopnúť povedomie o vašej značke alebo získať nejakú tú konverziu? Každá content exekúcia by mala v závere obsahovať “call to action”, ktoré ponúkne klientovi riešenie na danú problematiku alebo ho navedie ku kúpe produktu, či služby. Tak, či onak, CTA-čko by malo byť užitočné a nenásilné.

 

2. Zaplňte kalendár

Jedným blogom za mesiac contentové vody nerozvírite. V tomto prípade platí pravidlo, čím častejšie, tým lepšie. Nezabúdajte na kvalitu obsahu. Ak len chcete naplniť svoju mesačnú kvótu prázdnymi rečami, neuspejete. Verte nám, cieľovka má na to nos.

Pripravte si content kalendár a držte sa ho ako Svätého písma. Pripravte si redakčný plán s témami, o ktorých chcete písať a postupne ho napĺňajte. Pokojne si pripravte viac tém, rozdeľte si ich do rôznych kategórií a brainstormujte nad nimi. Tie najfunkčnejšie posuňte ďalej a čakajte na ohlasy.

3. Tvorte, tvorte, tvorte

Napĺňať redakčný plán je tá najzábavnejšia časť procesu. A najzdĺhavejšia. Vytváranie obsahu si môžete zastrešiť inhousovo, ak na to máte kapacity. Ak nie, môžete osloviť externistu, ktorého oboznámite so svojou content stratégiou a cieľmi, ktoré chcete dosiahnuť.

Okrem copywritera, nezabudnite pri vytváraní obsahu osloviť aj grafika. Predsa len, človek je tvor vizuálny a dobre vyzerajúci náhľadový obrázok môže postrčiť recipienta k prečítaniu. Ak na grafiku nemáte nikoho po ruke, skúste si poradiť fotobankami. Odporúčame však nevyberať obrázky hneď z prvej strany. Môže sa totiž stať, že sa s rovnakým obrázkom stretnete aj inde. Veľakrát. Trapas.

4. Promovať sa oplatí

Chcete, aby váš obsah bolo vidieť, aby ho ľudia čítali, ba dokonca zdieľali? Ak nemáte stálu a najmä OBROVSKÚ základňu čitateľov, určite sa nevyhnete platenej reklame. Pustite pár eur a propagujte obsah, za ktorým si stojíte. Organika je fajn, ale ak to chcete rozbaliť vo veľkom, oplatí sa váš obsah posunúť aj ľuďom, ktorí o vás možno doposiaľ nepočuli.

Napríklad, skúste využiť silu Facebooku na promo blogových článkov. Stačí len nahodiť náhľadový obrázok blogu, pripísať k nemu pútavý status, zacieliť na správnych ľudí a búm. Už sa o vás vie.

Ďalšou možnosťou je využiť silu influencerov. Nájdite takého, ktorý korešponduje s vašou značkou a nechajte ho napísať alebo odfotiť content samotný. Máte tak vysokú šancu, že jeho fanúšikovia, sa stanú aj vašimi.

 

5. Merajte všetko, čo sa dá

Keď už máte niečo von, nezabudnite to pravidelne sledovať. Aká je čítanosť vašich článkov? Koľko kontaktov vám priniesli? Bolo príspevkov veľa alebo naopak málo? Získali ste od cieľovky nejaké ohlasy? Boli zdieľania? Je len na vás, aké premenné merania si zvolíte a ktoré sú pre vás tie najdôležitejšie.

Merané výsledky si nezabudnite nahodiť do prehľadnej tabuľky. Môžete porovnávať jednotlivé mesiace alebo týždne a získate tak ucelenejší prehľad. Po zverejnení prvých článkov nečakajte žiadne zázraky. Content marketing je beh na dlhú trať a zvládnu ho len tí najvytrvalejší.

6. Optimalizujte a zlepšujte

Tento posledný krok, je zároveň aj prvým krokom celého životného cyklu. Všetky zistenia, ktoré ste počas plánovania, tvorenia a merania získali, môžete nanovo aplikovať a neustále tak svoj obsah zlepšovať. Všetky zistenia zapracujte do novej stratégie, kalendára a ďalších krokov celého životného cyklu content marketingu.  Môžete tak sledovať, čo vám zmeny priniesli a aký posun nastal.

Začať napĺňať svoj web obsahom sa môže zdať zo začiatku ako ťažký oriešok. Zaberie aj nemálo času. Ak by ste radi nabehli na šialenú jazdu content marketingu, radi vám pomôžeme. Stačí nás osloviť.

Kontaktujte nás
Komentáre