Prečo je dizajn manuál najlepší kamoš brandu?

Dizajn manuál je akousi bibliou každej značky. Že ešte nemáte tú svoju? Tak to robíte veľkú chybu, priatelia. Správne pripravený dizajn manuál má množstvo výhod, ktoré pomôžu vašej značke pri každodennom fungovaní a nastaví celú jej vizualitu tak, aby fungovala ako dobre namazaný stroj. Stále sme vás nepresvedčili? Tak čítajte ďalej a zistite, čo všetko dizajn manuál dokáže.

Prečo je dizajn manuál najlepší kamoš brandu?

Udrží konzistentnosť

Každá super značka by mala byť konzistentná. Či ľudia uvidia vašu vizitku, navštívia web alebo uvidia váš príspevok na sociálnych sieťach, malo by im byť na prvý pohľad jasné, že sa jedná o vašu značku. Je dôležité držať sa nastavených pravidiel používania farieb, tvarov a typografie až do takej miery, že sa stanú pre vás zákonom, ktorý sa pri akomkoľvek výstupe nesmie porušiť.

Pomáha so zapamätateľnosťou

Konzistentnosť ide ruka v ruke s rozpoznateľnosťou značky. Ak budete pravidlá svojho dizajn manuálu naozaj dodržiavať, vaša značka sa stane výraznou a zapamätateľnou. Nikto nebude pri vašich grafických výstupoch pochybovať o tom, že patria práve vám. Skvelým príkladom je Telekom. Ich výrazná farba a dodržiavanie dizajn manuálu robí z ich značky jeden z vizuálne najvýraznejších brandov.

Šetrí čas

Vďaka dizajn manuálu sa vám nikdy nestane, že sa až príliš stratíte pri vytváraní grafiky. Budete už dopredu vedieť, aké farby alebo fonty použiť, v akom poradí, rozmiestnení a aké medzery by ste mali mať okolo loga alebo textu. Jednoducho vám ušetrí čas, pretože má presne stanovené hranice, ktoré nesmiete prekročiť. Vy sa tak budete môcť venovať vymýšľaniu rôznych kreatív a alternatív.

Zrýchľuje onboarding

Dopredu pripravený dizajn manuál vám veľmi uľahčí prácu v tíme alebo pri spolupráci s dodávateľmi. Či už bude zamestnávať nových grafikov alebo sa rozhodnete najať si grafické štúdio, váš dizajn manuál im presne ukáže, ako váš brand vyzerá a aké pravidlá musia dodržiavať. Nie je nič horšie, ako začať spoluprácu bez neho. Grafici bývajú potom často zmätení a vaše očakávania tak nemusia byť vôbec naplnené.

Čo by mal dizajn manuál obsahovať?

Čím podrobnejší dizajn manuál, tým lepší. No minimálne položky, ktoré by mal popisovať sú tieto:

  • Logo
  • Variácie loga pre rôzne použitie (čiernobiele, v online, v offline, atď.)
  • Pozicioning, veľkosť loga
  • Pravidlá používania a ukážky nesprávneho použitia
  • Základná typografia a fonty
  • Základná paleta farieb

Medzi doplnkové časti dizajn manuálu patria:

  • Rozšírená paleta farieb
  • Ukážky headlinov a copy textov
  • Štýl fotografií
  • Pravidlá pre tlač
  • Grafické elementy brandu (textúry, šablóny, atď.)

Ako dizajn manuál pripraviť?

V prvom rade by ste mali mať prehľad o svojej cieľovke. Kto sú vaši zákazníci? Aký majú vek? Aké hodnoty im chcete komunikovať? Určite si naštudujte informácie o psychológií farieb, ktoré vám môžu pomôcť s výberom správnych kombinácií koloritu.

Určite by ste si mali spraviť prieskum svojej konkurencie. Ak je to možné, skúste sa od nich čo najviac odlíšiť. Určite by ste nechceli zažiť scenár, v ktorom zamakáte na svojej vizuálnej identite, no nakoniec zistíte, že si vás mýlia s vaším konkurentom.

Dizajn manuál má byť vašou bibliou, no to neznamená, že sa v priebehu rokov nebude meniť a prispôsobovať. Nič na svete nie je stále a preto sa nebojte všetky nové prístupy do vášho manuálu zapracovať. Verte nám, ak by ste aj po 30 rokov používali presne tie isté pravidlá, značka zostarne a stane sa neatraktívnou.

Pripraviť si vlastný dizajn manuál je neľahká úloha. Možno sa vám zdá, že je to len jednoduchý dokument, no sami zistíte, že každý nový grafický výstup vám prinesie výzvu, ktorá overí jeho spoľahlivosť. Netrúfate si na tento challenge sami? Ozvite sa nám a pustíme sa do toho spoločne.

Kontaktujte nás
Komentáre