Prečo každá značka potrebuje blog?

Áno, každá. Možno si myslíte, že pre portfólio vašich produktov či služieb nie je blog vhodnou voľbou. Prípadne ho na stránke aj máte, pridávate informácie sporadicky a pravdupovediach ani neviete prečo. Tento článok je venovaný dôvodom, prečo sú blogy v dnešnej dobe tak rozšírené, aký môžu mať pravidelné blogové články účinok na váš biznis aj zopár tipov, ako blogovať.

Prečo každá značka potrebuje blog?

V našom spoločnom záujme vám však pre svoj blog odporúčame služby Different marketing, kde sa o váš blog, po všetkých stránkach, postarajú naši profesionálni content manažéri a copywriteri.

Myslíte si, že nikoho tam vonku nezaujíma, čo sa deje vo vašej firme, čo má nové vaša značka, a tým pádom celý váš blog? To je úplne irelevantné, aj keby to bola pravda.:) Vaši zákazníci by mali mať právo nahliadnuť dovnútra vašej firmy, čo zintenzívni ich vzťah ku značke a koniec koncov aj vašu dôveryhodnosť. Blog by sa samozrejme nemal týkať iba príbehov z prostredia firmy a reklám na vaše produkty či služby.

Blog by mal mať schopnosť existovať aj nezávisle na vašej značke, ako samostatné médium, ktoré prináša pridanú hodnotu čitateľovi.

Na začiatok je preto dôležité správne identifikovať svoju cieľovú skupinu a priniesť jej presne to, čo by ju mohlo zaujímať. Prostredníctvom blogu môžete stále lepšie poznávať svoju cieľovku.  Vďaka Google Analytics budete krásne vidieť, ktoré články jednotlivé skupiny ľudí zaujali a ktoré nie. Na základe týchto informácií môžete aj lepšie cieliť kampane či prispôsobovať samotný produkt alebo službu. „Vychytajte“ vďaka vlastnému blogu trend byť čo najbližšie k zákazníkovi.

Ďalším dôvodom vedenia blogu, ktorý si firmy často neuvedomujú, je SEO. To, ako Google vyhodnocuje vašu webstránku. Algoritmy zoraďujúce výsledky vo vyhľadávači sledujú off-page a on-page SEO faktory. Keď na webe poskytujete relavatné a zaujímavé informácie, automaticky stúpate v rebríčku. Ak napíšete super blog, ktorí budú ľudia zdieľať, zvýšite traffic na vašej stránke a získate aj bodíky naviac v očiach vyhľadávača, čo vás posunie nahor nad vašu konkurenciu.

Podľa spoločnosti Hubspot, ktorá poskytuje firmám blogovú platformu, až 60% firiem pomohol ich blog získať viac zákazníkov.

Blog dáva vašej firme hlas. Vlastným blogom si vytvoríte priestor, kde sa môžete prihovárať vašim zákazníkom. Môžete sa s nimi rozprávať o novinkách a trendoch v odvetví, poskytovať recenzie a tipy a triky z vám blízkej oblasti. Vytvoríte miesto, kde sa môže vaša značka blysnúť, ktoré máte celé pod kontrolou. Ak vás zákazníci začnú vnímať ako spoľahlivý zdroj informácií v oblasti vašej pôsobnosti, garantujeme vám, že u vás aj radi nakúpia.

Vďaka blogu máte extra content! Odborníci odporúčajú na sociálne siete prinášať rozmanitý obsah s pridanou hodnotou. Nový článok na vašom webe môžete promovať na sociálnych kanáloch prostredníctvom zdieľania, fotografií, výňatkami z článku na grafikách. Kreativite sa medze nekladú. Blog sa čo nevidieť stane ústrednou súčasťou vášho content marketingu.

Blog je mimoriadne efektívny nástroj aj z pohľadu investície. Každý článok, ktorý vypublikujete na vašom blogu je dlhodobé aktívum, ktoré prispieva k zvyšovaniu povedomia o vašej značke. Niektorých nových zákazníkom vám môže priniesť práve problematika, ktorú v článku riešite.

Ak si plánujete na správu svojho blogu najať profesionálnu agentúru prípadne copywritera, nasledujúce riadky môžete vynechať. Prinášame vám sem niekoľko tipov a trikov, ako správne blogovať, aby ste boli „čitateľní“.:)

  1. Dajte si záležať na nadpise

Pokojne si na papier napíšte aj viacero alternatív nadpisu. Váš ideálny nadpis by mal byť maximálne jedna veta, trefná a úderná, v najlepšom prípade obsahujúca aspoň jedno z vašich kľúčových slov.

  1. Vždy začínajte pozvoľna

Nepodceňujte úvod alebo odborne „perex“, ktorým uvediete čitateľa do problematiky, ktorej sa v blogovom článku chystáte venovať. Vaším prvým odstavcom predstavujete samotný článok.

  1. Čitateľnosť na prvý pohľad

Pri blogu je dôležitý nielen obsah ale aj „obal“. Aby bol online článok dobre čitateľný, dbajte na správne rozčlenenie. Text organizujte do odstavcov, ktoré by ideálne mali mať maximálne 5 riadkov. Odstavce začínajte podnadpismi. Používajte obrázky, videá, GIF-ká… Nepíšete predsa návod ani príručku.

Veríme, že sme vás inšpirovali a písanie blogu vám pôjde od ruky. A aj keby nie, viete na koho sa obrátiť.:)

Komentáre