Rastúca sila Youtube marketingu

Youtube je druhou najpopulárnejšou vyhľadávacou sieťou na Slovensku. Je úplne jedno, čomu sa v biznise venujete, buďte si istí, že vaša cieľová skupina používa Youtube. Tento video kanál má nespočetne veľa výhod, ktoré vám v článku predstavíme. Po prečítaní vám bude jasné, že Youtube marketing je dnes už neodmysliteľnou súčasťou digitálneho marketingu.

Rastúca sila Youtube marketingu

Na začiatok vám ponúkneme jeden neuveriteľný príklad z praxe. Firma Bledtec predáva mixéry. Spočiatku boli malou firmou, ktorú nikto nepoznal, no pred viac ako 10 rokmi sa im podarilo zachytiť “Youtube trend” veľmi šikovne, jednoducho a lacno a dnes majú na svojich videách milióny pozretí a nikto nepochybuje o kvalite ich mixérov. Rozmixujú všetko, okrem jednej veci…

Pred viac ako dekádou rozmýšľal CEO Bledtecu, ako zvýši brandawareness malej firmy na mixéry. Keďže mal na to prakticky nulový rozpočet, vymyslel jednoduchú vec. Jednoducho sa postavil za pult so svojim mixérom a začal pred kamerou mixovať veci od výmyslu sveta, všetko, čo mu prišlo pod ruku. Dodnes sa jedná o jednu z najvirálnejších kampaní v histórií Youtube. A čo Blendtec nerozmixuje? Pozrite sa sami…

Prečo sa zamerať na Youtube marketing?

Youtube sa pýši viac ako miliardou užívateľov, preto máte prostredníctvom Youtube kanálu široký záber. Podľa prieskumu Cisco bude v roku 2021 až 80% obsahu na internete vo forme videa. Televízia je na ústupe, pretože ľudí už unavujú relácie a filmy, ktoré sledujú medzi reklamnými prestávkami. No na Youtube idú dobrovoľne a ak im poskytnete kvalitný, zábavný či edukatívny obsah, budú vás sledovať. Seriály na Youtube sú novým trendom, ktorý mnoho firiem ešte stále nepodchytilo. My v Different Marketing sa na tento kanál zameriavame, preto ak máte problém s obsahom a plánovaním, obráťte sa na nás. Navrhneme vám stratégiu aj exekúciu vášho Youtube marketingu.

Firemný content na Youtube by sme mohli rozdeliť do 4 hlavných kategórií:

  • ukážka – ukážte užívateľom váš produkt či službu prostredníctvom zaujímavého videa s pridanou hodnotou. Ako to urobil Blendtec.:)
  • tréning – objasnite potenciálnym zákazníkom prostredníctvom videa, ako a prečo by mali využívať váš produkt. Buďte nápadití a vtipní.
  • webinár – vzdelávajte svoje publikum na špecifické témy, ktoré sa týkajú vášho podnikania
  • príbehy – zdieľajte skúsenosti vašich zákazníkov, ktorí si váš produkt či službu vyskúšali.

Pri tvorbe videí pre našich klientov sa zameriavame na ich virálnosť. Snažíme sa do videí pridávať elementy prekvapenia, pobavenia či edukácie. Sledovatelia sú tak motivovaní video zdieľať ďalej medzi svojich známych a priateľov, pretože ho neberú ako formu reklamy.

Najefektívnejší marketingový nástroj vôbec

Ďalšou nespornou výhodou Youtube videí je “multikanálovosť”. Vaše Youtube video vám zostriháme pre potreby Facebook-u aj Instagram-u. Z prípravy videí môžete mať navyše aj skvelý foto-obsah. Svojich sledovateľov tak prepájate a posielate aj na iné kanály, čím zvýšite záujem a povedomie o značke.

Vďaka Youtube môžete byť ľahko a prirodzene globálni. Ak operujete aj na iných trhoch mimo Slovenska alebo tak zamýšľate, Youtube je skvelá cesta. Do videí môžete vložiť anglické titulky, prípadne ho rovno natáčať v angličtine alebo robiť viacero verzií. Stať sa globálnym nebolo nikdy tak jednoduché ako dnes. Youtube je k dispozícii v 88 krajinách sveta v 76 rozličných jazykoch. Z video obsahu na Youtube to robí najefektívnejší marketingový nástroj vôbec, pretože je navyše k dispozícií denno-denne 24/7.

Prečo byť Different?

Naša agentúra zabezpečuje kvalitný a pravidelný videoobsah na váš Youtube kanál, ktorý vieme pretransformovať pre potreby webu, Facebook-u a iných sociálnych sietí. Zabezpečíme komplex služieb od prípravy stratégie, cez napísanie scenáru, samotného natočenia videa, úpravy a strihu až po umiestnenie na váš Youtube. Okrem toho poskytuje služby aj vo forme Youtube reklám, ktoré sa objavujú pred videami iných šíriteľov videí.

Ak máte záujem o kvalitný a virálny Youtube marketing, obráťte sa Different marketing!

Komentáre