Rozdiel medzi firemným účtom a účtom tvorcu na Instagrame

Najprv k nám prišli klasické profily na Instagrame. Platforma, ktorá sa postupne rozrástla a mnohým prináša podnikateľské možnosti. Firemné profily uľahčujú prácu. No a teraz prišli už aj profily tvorcov. Aký je medzi nimi rozdiel?

Rozdiel medzi firemným účtom a účtom tvorcu na Instagrame

Firemný účet na Instagrame

Firemné účty sú určené pre značky a firmy, a preto sú vytvárané s funkciami, ktoré pomáhajú podnikateľom. S firemným účtom môžete do vášho profilu pridať  Call-to-Action – návštevníci si môžu rezervovať schôdzku, kontaktovať váš zákaznícky servis alebo dokonca rezervovať produkt.

Firemný účet obsahuje:

  • podrobné štatistiky o demografických údajoch, najlepších časoch na zverejnenie a ďalších metrikách,
  • výzvu k akciám, ako napr. kontaktné informácie alebo webovú stránku,
  • integráciu s nástrojmi 3. strán, čiže môžete automaticky publikovať príspevky na svojom profile,
  • možnosť propagovať príspevky ako reklamy
  • štítok pod vašim menom, ktorý uvádza o čom je váš biznis,
  • nákupné príspevky, vďaka ktorým viete zosynchronizovať váš e-shop s Instagramom,
  • prispôsobené publikum,
  • lepší prístup k sieťam influencerov.

Účet tvorcu na Instagrame

Tento účet je prístupný približne od polovice roka 2019. Vznikol, aby vyhovel potrebám influencerov, resp. tvorcom obsahu. Tieto účty sú určené na to, aby uspokojili potreby vplyvných ľudí a tvorcov, ktorí nemajú firmu. Tvorcovia na internete sa snažia budovať svoje komunity, získavať partnerstvá s inými značkami a zdieľať o nich informácie. Tvorcovia sú jednoznačne dôležitou súčasťou Instagramu.

Účty tvorcov poskytujú aj ďalšie funkcie, vďaka ktorým môžu na Instagrame budovať svoju osobnú značku. Tento účet im umožňuje byť súčasťou komunity Instagramu, zatiaľ čo získavajú ďalšie štatistiky o komunite.

Účet pre tvorcov obsahuje:

  • podrobné štatistiky o demografických údajoch publika, najvhodnejších časoch na zverejnenie príspevkov a ďalších metrikách,
  • pridanie možnosti kontaktov pomocou ďalších tlačidiel výzvy na akciu (autori majú menej možnosti pre CTA ako firemné účty),
  • získanie denného počtu follows a unfollows pre konkrétne príspevky, aby ste videli, ktoré príspevky majú najlepšiu výkonnosť,
  • prístup do štúdia pre autorov, ktorý zobrazuje všetky vaše štatistiky na jednom mieste,
  • triedenie doručenej pošty, aby sa správy automaticky delili do primárnych, všeobecných správ a do žiadostí,
  • štítok uvedený pod zobrazovaným menom, aby návštevníci vedeli, na čo sa, ktorý tvorca špecializujete.

TIP NA ČLÁNOK: Ako a prečo prepnúť osobný účet na Instagrame na firemný profil?

Čo je teda lepšie? Firemný účet alebo účet pre tvorcov?

S určitosťou sa to nedá povedať. Oba účty sú takmer identické, takže sa zdá, že firemný účet má ako pridanú hodnotu najmä to, že sa cez neho dajú automaticky publikovať príspevky. Dalo by sa povedať, že je to hneď prvou výhodou na tomto zozname.

Instagram sa však neustále vyvíja. Zrod influencerov nás všetkých prinútil prehodnotiť, čo sa klasifikuje ako biznis. Účet tvorcov poskytuje jednoduchšie využitie všetkých funkcií, ktoré influenceri potrebujú.

Komentáre