Správa Facebook stránky (čo NErobiť)

Dnes je už samozrejmosťou, že si zákazníci vyhľadávajú firmy aj na Facebooku. Ak tam stránku nenájdu, dôveryhodnosť značky klesá. Takto strácate veľké množstvo potenciálnych zákazníkov.

Správa Facebook stránky (čo NErobiť)

Naši klienti sa nás často pýtajú, čo by mali zverejňovať na svojej FB stránke. Rozhodne by to malo byť čokoľvek, čo fanúšikov zaujíma a zároveň súvisí so segmentom, v ktorom značka pôsobí. Dajte ľuďom vedieť o novinkách, poskytnite im informácie o produktoch. Odprezentujte život vo vašej firme, predstavte im zamestnancov, zabavte ich a prineste im zaujímavé tipy.  Riaďte sa intuíciou a správaním  fanúšikov.

Pri práci s Facebookom je potrebné dbať na niekoľko vecí. Facebooková stránka je vašou vizitkou.  Aj preto vám prinášame niekoľko chýb, ktorým sa treba vyvarovať:

1. Príspevky nemajú plán

Plánovanie príspevkov je základom úspechu. Na jednej strane máte dostatok času na prípravu kvalitného obsahu. Na druhej dokážete celú komunikáciu prispôsobiť zvolenej stratégii. Môže sa zdať, že naplánovať niekoľko príspevkov naraz je náročné, ale opak je pravdou. Stačí len začať. Po zvyšok mesiaca tak nemusíte tŕpnuť, čím prispieť na stránku. Plán budete mať vopred hotový a môžete sa sústrediť len na komunikáciu s fanúšikmi.

2. Príspevok nemá jasne definovaný cieľ

Najskôr si ujasnite, čo  chcete daným postom dosiahnuť a zvoľte spôsob komunikácie. Chcete prezentovať nový produkt? Potrebujete, aby sa ľudia dostali na vašu webovú stránku, kde nájdu podrobnejšie informácie? Alebo chcete svojich fanúšikov podnietiť k diskusii? Toto sú základné otázky, ktoré si musíte pred tvorbou príspevku zodpovedať. Podľa želanej akcie používateľov voľte nielen text príspevku, ale aj jeho formát a vizuálnu stránku.

3. Príspevky nie sú jednotné

Obsah, ktorý tvoríte, by mal korešpondovať s vizuálnou identitou značky. Navyše by mal zachovávať aj hodnoty spoločnosti.

4. Tykanie alebo vykanie?

Ujasnite si, či budete pri komunikácií na Facebooku tykať alebo vykať. Nielen grafická vizualizácia by mala byť jednotná, ale aj spôsob komunikácie. Čo by ste mali zvoliť? Záleží na vašej cieľovej skupine. Ak ponúkate seriózny produkt (napr. účtovný softvér),  bude lepšie, ak budete v príspevkoch  fanúšikom vykať. V ostatných prípadoch zvoľte pokojne tykanie.

5. Obsah nie je prispôsobený cieľovej skupine

Opäť sa dostávame k vašim súčasným a potenciálnym zákazníkom. Ak sa váš segment orientuje na mužov vo veku od 30 do 45 rokov, upustite od obrázkov detí, zvieratiek, vecí do domácnosti a iných gýčov. Publikujte len to, čo bude pre vašu cieľovú skupinu zaujímavé. Sledujte jej záujmy, správanie, zistite preferencie a podľa toho si vyskladajte obsah, ktorý ich bude baviť.

6. Príspevky sú príliš dlhé

Optimálne je, ak dĺžka príspevku nepresiahne 3 riadky. Príliš dlhým popisom fanúšikov skôr odplašíte. Váš síce hodnotný, ale dlhý príspevok si neprečíta takmer nik. V zásade by malo platiť, že jeden status predstavuje jednu ucelenú myšlienku vyjadrenú čo najstručnejšie.

7. Komunikácia obsahuje gramatické a štylistické chyby

Pri príprave príspevkov vždy dbajte na ich gramatickú a štylistickú správnosť. Chybný príspevok zníži dôveryhodnosť vašej značky a fanúšikovia vám to môžu dať  negatívne pocítiť v komentároch.

8. Príspevky nie sú podporované reklamami

Organické dosahy mnohých stránok rapídne klesli, preto nezostáva nič iné, len ich finančne podporiť. Ak chcete, aby sa váš obsah dostal k ľuďom, je nevyhnutné, aby ste zvýšili investície do reklamy na Facebooku. V opačnom prípade sa môže stať, že vaša kreatíva vyjde nazmar a komunita fanúšikov postupne zanikne.

Potrebujete poradiť ohľadom správy sociálnych sietí? Radi vám s tým pomôžeme.

Kontaktujte nás
Komentáre