Stúpajte vo vyhľadávači vďaka off-page SEO technikám

O optimalizácii web stránky alebo nastavení SEO sme písali už v článku o kľúčových slovách ako kľúči k úspešnému podnikaniu. Kľúčové slová spadajú pod nálepku “on-page” faktory, ktoré ovplyvňujú ako vyhľadávače hodnotia vašu stránku a kam ju vo vyhľadávaní radia.

Stúpajte vo vyhľadávači vďaka off-page SEO technikám

Off-page faktory, ktorým sa budeme venovať v tomto článku ovplyvňujú pozíciu vašej stránky nepomerne viac ako tie on-page, no práca s nimi je beh na dlhú trať a neustála snaha “za hranicou vašej web stránky” – na spriatelených weboch či sociálnych sieťach. Off-page faktory sú najmä o kvalitnom a zaujímavom obsahu na stránke, ktorý šírime medzi ľudí prostredníctvom externých kanálov. V skratke – čím viac stránok a odkazov posiela užívateľov na vašu stránku, tým sa javí kredibilnejšia v očiach vyhľadávačov.

Každý vyhľadávač (drvivá väčšina je verná Google) má vyvinutý algoritmus, ktorým vyhodnocuje web stránky a na základe kľúčových slov, ktoré doň vložíte, podsúva zoradené odkazy. Všimnite si, že keď rovnaké slová zadáte do Google a potom do Yahoo, výsledky budú rôzne. Každý má totiž svoj vlastný princíp vyhodnocovania. Pre všetky sú však off-page faktory dôležité, v priemere predstavujú až 75% relevantnosti stránky.

Úspešná SEO stratégia zvýši SERP (Search engine results page) a PageRank vašej stránky. PageRank vynašli Larry Page a Sergey Brin, zakladatelia Google, a aj vďaka tomuto vynálezu je Google na piedestáli medzi vyhľadávačmi.

Off-page SEO techniky, ktorým by ste mali venovať pozornosť:

Prelinky – Pri prelinkoch z iných webov nejde ani tak o kvantitu – tých sa dá ľahko vytvoriť nekonečné množstvo, no skôr o kvalitu. Vyhľadávačom záleží na tom, odkiaľ tieto linky pochádzajú. Napríklad link na váš web z “no name” blogu nebude mať takú váhu, ako od renomovaného blogera, ktorého čítajú tisíce ľudí. Čím viac linkov na kvalitných externých weboch, tým vyššia relevantnosť vašej stránky – vyššia pozícia vo vyhľadávači. Veď uznajte sami, kedy ste naposledy pri vyhľadávaní preklikli až na druhú stránku? Väčšinou nie je potreba, pretože odkazy sú naozaj kvalitné a splnia predstavu užívateľa.

Sociálne siete – Sociálne siete sú taktiež forma linkovania, no tu sa jedná o zmienky o vašej stránke prostredníctvom sociálnych kanálov. Je to jednoduché – čím viac zdieľaní, tým kvalitnejší obsah, a tým vyššie hodnotenie od vyhľadávačov.

Už ste asi sami prišli na to, čo je kľúčom k úspešnej SEO stratégii – kvalitný obsah. Ten sa tvorí pravidelne a postupne. Zvyšujte vďaka nemu dôveru užívateľov aj iných web stránok, čím stúpnete aj v očiach Google. My v Different radi prinášame kvalitný a pravidelný obsah a SEO stratégie máme v malíčku, preto sa s vašimi dotazmi pokojne obráťte na nás.

Komentáre