TikTok: Sociálna sieť, ktorá to vie roztočiť

TikTok, mláďatko medzi sociálnymi sieťami, si prebíja svoju cestu digitálnym svetom. Patríte aj vy medzi tých, ktorí sa na nej stali závislí alebo o nej počujete prvýkrát? Tak, či onak, TikTok rozvíril online vody a my sa teraz spoločne pozrieme, v čom spočíva jeho sila.

TikTok: Sociálna sieť, ktorá to vie roztočiť

Začalo to Musical.ly

Musical.ly bola populárna apka, ktorá umožňovala streaming a zdieľanie 15 sekundových videí. Prečo bola obľúbená? Užívatelia si mohli vybrať z ponuky nahraných dialógov alebo častí pesničiek a natočiť vlastné videí napríklad vo forme lipsyncu, kedy užívateľ otvára ústa, ako keby daný dialóg nahovoril alebo naspieval.

Táto apka sa za pomocí zdieľania stala úspešnou naprieč všetkými sociálnymi sieťami. V auguste 2018 však apku získala čínska spoločnosť ByteDance a užívatelia boli automaticky presunutí do nového rozhrania s názvom TikTok.

Čo je TikTok?

TikTok neostal svojmu predchodcovi nič dlžný. Na tejto sociálnej sieti môžete stále vytvárať videá s minimálnou dĺžkou 15 a maximálnou dĺžkou 60 sekúnd. Tam však jej kreativita len začína. Video môžete nastrihať do nekonečného množstva zvukových stôp a pohrať sa s modernými filtrami alebo efektmi.

Čo sa však zmenilo, je vnímanie tejto aplikácie. Nejde už len o karaoké apku, kde si decká zaspievajú obľúbenú pesničku. Vyjadrujú ňou svoje pocity, názory a kreatívnu dušičku. Tu je pár základných faktov:

  • TikTok aplikácia prekonala hneď prvý rok 1 miliardu stiahnutí a každý deň ju zapne okolo 500 miliónov aktívnych užívateľov
  • Priemerný užívateľ na nej strávi asi 52 minút denne
  • Je dostupný v 75 jazykoch
  • 66 % užívateľov je mladších ako 30 rokov

Demografia používateľov

Zo štatistiky vyššie je vám asi jasné, že TikTok navštevujú najmä mladšie ročníky a tínedžeri. Ich vekové rozmedzie je niekde medzi 16 – 24 rokmi, z toho 60 % tvorí mužské pohlavie. Pravdaže, občas sa vám podarí natrafiť na zábavné video milého deduška, či babičky, no je to skôr výnimkou než pravidlom. Na Slovensku sú dokonca známe aj stretká TikTokerov, na ktoré deti chodia spoznať svojich obľúbených tvorcov.

Čo sa týka krajín, tak TikTok fičí najmä v Číne, Indii a v USA. Postupne si svojich obľúbencov získava aj na Slovensku a v Čechách, kedy najmä známi YouTube alebo Instagram influenceri pridávajú túto sociálnu sieť do svojho portfólia.

Typy obsahu

Počas tak krátkeho času sa na TikToku vytvorilo niekoľko typov obsahu, ktoré si môžeme zaradiť do týchto 5 kategórií:

Videoklipy: Otváranie úst do textu pesničky, pri ktorej sa tvorcovia snažia vžiť do role. Množstvo populárnych pesničiek sa dostali na prvé priečky hitparád práve vďaka TikToku.

Zábavné skeče: Krátke videjká, ktoré pobavia. Niekedy stačí natočiť domáce zvieratko, dať mu ľudský hlas a vtipné virálne video je na svete.

Videá so špeciálnymi efektmi: Na TikToku si môžete vybrať z obrovského množstva špeciálnych efektov, ktoré dodajú videu vtip alebo nastrelia samotný obsah. Fantázii sa medze nekladú.

Duety: Skvelú možnosť, ktorú TikTok priniesol, je aj vytváranie duetov. Môžete tak na vybrané video nadviazať tým svojim a vytvoriť interaktívny reťazec, ktorý rozpovie vlastný príbeh.

Výzvy: A čo takto zmerať si sily v rôznych výzvach? Po TikToku koluje množstvo úloh, ktoré musia ľudia zvládnuť napríklad do určitého časového limitu. Trúfli by ste si?

Tik Tok marketing

Existujú 3 spôsoby, ako môže značka využiť potenciál sociálnej siete TikTok vo svoj prospech:

Vytvoriť si TikTok kanál s vlastným obsahom: Nájdite kreatívnu cestu, ako obohatiť TikTok vlastnou značkou. Môžete naviazať na existujúce TikTok trendy, začať používať vlastný hashtag alebo vymyslieť výzvu, či súťaž. Musí to byť však dostatočne bláznivé pre vašu cieľovku.

Osloviť TikTok influencera: Čo takto osloviť TikTok celebritu, ktorá vie, čo majú jeho sledovatelia radi? Vyberte si influencera, ktorý najviac korešponduje s vašou značkou a pustite sa do vymýšľania. Dôvera je dôležitá. Ale musíte uznať, že človek, ktorý na apke trávi väčšinu svojho času, vie, čo funguje najlepšie.

Využiť platenú TikTok reklamu: Platené reklamy na TikToku sú ešte v plienkach. V apríli 2019 odštartovali beta verziu reklám, ktorá momentálne povoľuje len štandardný video formát s nálepkou “sponsored”. Bohužiaľ, tým, že je to beta verzia, je sprístupnená len vyvoleným. Zatiaľ.

Ak sú vašou cieľovkou mladé decká a tínedžeri, určite neváhajte a vyskúšajte TikTok zaradiť do svojej marketingovej stratégie. Dá sa na nej kreatívne vyblázniť a vrhnúť sa do jej vôd skôr, než bude brandovo prefláknutá. Chcete sa o sociálnej sieti TikTok dozvedieť viac? Ozvite sa nám a pozrieme sa na ňu spoločne.

Kontaktujte nás
Komentáre