1. Zubný kaz na chodníku
Diery na chodníkoch vedia byť mega otravné, no čo takto ich využiť vo svoj prospech? Spoločnosť Oral – B, ktorá sa stará o zubnú hygienu, využila dieru na chodníku veľmi šikovne. Stačilo okolo nej nakresliť zub a hneď tu máme reklamu, ktorá pripomína zubný kaz a kreatívne zvýši povedomie o značke.
(Zdroj: Pinterest.com)
2. Chodci alebo blchy?
Ako odpromovať prípravok proti blchám pre vašich domácich miláčikov? Značka Frontline jednoducho umiestnila obrovský vizuál nie klasicky, na stenu, ale na podlahu. Pri pohľade zhora tak obrovský pes vyzerá, ako keby sa snažil vyškrabať si ľudí z kožucha.
3. AXE neunikneš
Jednou z najčastejších foriem Guerilla marketingu je využitie samolepiek. Tie použila aj spoločnosť AXE, ktorá už dlhšie komunikuje svoju značku deodorantov a sprchových gélov pre mužov ako produkty, ktorých vôňa poblázni každú ženu. Dokonca ani panáčik z únikového východu im neujde. Jednoducho k bežnej značke dolepila panáčikovské fanynky a Guerilla je na svete.
(Zdroj: Pinterest.com)
4. Proste to urob
Značka Nike vždy vedela, ako robiť marketing. Niekedy im stačí len správne umiestniť ich logo a všetci vedia, o čo im ide. V tomto prípade pred eskalátor v metre natiahli pásku s logom Nike a prinútili tak ľudí pohnúť zadkom a ísť radšej po schodoch. Just do it.
(Zdroj: Pinterest.com)
5. Presah do reality
Aj promovanie nového filmu v kinách nemusí končiť len obyčajným plagátom na autobusovej zastávke. V prípade filmu Glass sa jeho tvorcovia rozhodli posunúť propagáciu o level vyššie. Pod vizuál, v ktorom vidíme hlavných predstaviteľov cez rozbité sklo, umiestnili reálne črepiny, čím poster fyzicky dostali do reálneho sveta.
(Zdroj: Pinterest.com)
6. Leták zubnej ambulancie inak
Guerilla za pár centov? No jasné! Ako v prípade tohto milého, no na prvý pohľad zaujímavého, letáku zubnej ambulancie. Obyčajný farebný papier ako ďasná, biele papierové zúbky s číslom a ambulancia má o nových zákazníkov postarané. Výrobná cena? Päť centov. Aj lepidlom.
(Zdroj: Pinterest.com)
7. Fakt TO existuje!
Ďalší skvelý príklad na kino premiéru. Vo filme TO sa jedna z postáv stretáva s démonickým klaunom, ktorý ho naláka na červený balónik a vcucne do kanála. Tvorcovia sa rozhodli tento strašidelný moment z filmu preniesť aj do ulíc a na kanalizačné poklopy pripevnili obyčajný červený balónik s héliom. Efekt? 100 % strašidelný.
(Zdroj: Pinterest.com)
8. Smart Guerilla pomáha
Ideálny Guerilla marketing? Ten, ktorý pomáha. Skvelým príkladom je kampaň Smart Ideas for Smarter Cities od IBM, ktorá pripravila šikovné billboardy uľahčujúce ľuďom život v meste. Lavička, strieška proti dažďu alebo plošinka pre kufor. Jednoduché, užitočné a nezabudnuteľné.
(Zdroj: Pinterest.com)
9. Obrúsky (ne)zachraňujú planétu
Aj na verejných záchodoch sa dá zachrániť svet. Svetový fond na ochranu prírody jednoducho vyrezal dieru v tvare Južnej Ameriky do zásobníka na vreckovky a poukázal tak na vylesňovanie, ktoré môžeme zastaviť aj tým, že prestaneme používať jednorazové papierové vreckovky.
(Zdroj: Pinterest.com)
Guerilla marketing je veľmi zábavný a finančne nenáročný, tak prečo ho nevyskúšať v rámci vašej najbližšej kampane? Ak by vám nič nenapadlo, pokojne oslovte nás a spoločne vymyslíme nápad za milión. Ibaže lacnejší.
Kontaktujte nás