V 50-tych rokoch si ľudia mysleli, že v roku 2019 budeme používať lietajúce autá, či dokonca sa teleportovať, objednávať jedlo stlačením tlačidla či chodiť na dovolenku na Mars. Niektoré sa splnili, iné ostávajú utopickými predstavami, no vieme vám zaručiť, že odborníci vedia presne predpovedať, čo nám v blízkej budúcnosti prinesie digitálny marketing, s nepomerne väčšou presnosťou ako predpovede počasia Jožka Iľka.
Aj keď možno máte pocit, že trendy sú krátkodobou záležitosťou a nemusíte im tým pádom venovať pozornosť, dovoľte nám uviesť veci na pravú mieru. Nasledovné trendy nie sú žiadnou novinkou ani sezónnou záležitosťou, preto čím skôr naskočíte na túto vlnu, tým lepšie pre vás a váš biznis.
Čo vás čaká a neminie v roku 2019?
1. Videom za vyššími konverziami a celkovou vizibilitou značky
Video formát je dnes už nevyhnutnou súčasťou digitálnej stratégie. 3 zo 4 užívateľov zdieľajú práve video kontent. Video je najistejšou cestou za organickým zásahom čo najväčšieho počtu užívateľov. Prakticky nezáleží na tom, čo ponúkate, videá podstatne ovplyvnia to, ako zákazník vníma značku a jej produkt. Už to nie je len o Youtube, Facebook aj Instagram podporujú tento formát a tlačia ho na steny užívateľov, preto vás propagácia videa bude stáť menej ako banneru. My sa už dlhé roky zaoberáme tvorbou videí, preto sme tu pre vás či už s ich produkciou alebo exekúciou.
2. Konštantne tvorte zaujímavý obsah
Obsahový marketing je alfou a omegou každej marketingovej stratégie. Mal by spĺňať dve podmienky – musí byť dobre stavaný a nadväzujúci; relevantný a zaujímavý minimálne pre cieľovú skupinu. Trendom však nie je obsahový marketing ako taký, ten je dnes už nevyhnutnosťou. S “marketingovou dobou” pôjdete, keď bude váš obsah kvalitný, personalizovaný a s pridanou hodnotou. V čase reklamnej slepoty, kedy je užívateľ už unavený z nekonečného množstva reklám, musíte svoju reklamu robiť “inak”, tak ako ju pre vás vytvoríme my v Different Marketing.
3. Mikroinfluenceri
Influencerský trend stále naberá na sile. V Differente si to veľmi dobre uvedomujeme a v novom roku sa chystáme ešte viac rozvinúť aktivity v týchto vodách digitálneho marketingu. Momentálne je organický obsah, ktorý ľudia dobrovoľne sledujú, trendom číslo jeden. Ten správny mix mikroinfluencerov vie priniesť väčšiu vizibilitu aj viac lojálnych zákazníkov ako celebrita či iné formy platenej reklamy. Mikroinfluenceri majú síce menšiu, no o to vyhranenejšiu cieľovú skupinu, ktorá im verí, pretože ich príspevky pôsobia organicky. Navyše sú nepomerne lacnejší ako celebrity. Ich cieľovka môže byť aj “vaša” – s čím vám veľmi radi pomôžeme.
4. Umelá inteligencia
Umelá inteligencia nám neustále viac zasahuje do každodenného života. Ovplyvňuje spôsob, akým medzi sebou komunikujeme, nakupujeme, vyhodnocujeme dáta atď. Skvelým príkladom je Netflix, ktorý vďaka AI ulahodil svojim userom. Netflix vie, čo by ste si mohli chcieť ďalej pustiť na základe vašej histórie pozeranie. Seriálová platforma touto taktikou ušetrila približne miliardu dolárov. Čo myslíte, oplatí sa investovať do najnovších technológií?
Umelá inteligencia vám môže pomôcť byť bližšie zákazníkovi a podchytiť ďalší dlhodobý trend – personalizáciu.
5. Hlasové vyhľadávanie
Predpokladá sa, že v priebehu niekoľkých rokov bude až polovica všetkých vyhľadávaní vykonávaná hlasom. Mnohí odborníci tvrdia, že možnosť hlasového vyhľadávania by mala byť kľúčovým komponentom SEO stratégie na rok 2019. Google má rád tento spôsob vyhľadávania, preto firmy s touto funkcionalitou posúva nahor aj v rámci svojho rebríčka. V hlasovom vyhľadávaní je menej slov a sú viac konkrétne, preto je dobré identifikáciu týchto kľúčových slov nechať na odborníkov. Aj v tejto oblasti vám veľmi radi poradíme.
Veríme, že vás trendy nezaskočili, ale práve naopak – neviete sa dočkať, čo nový rok 2019 prinesie. Nebojte sa experimentovať, skúšať nové veci, ísť do neprebádaných vôd. Spôsob, akým zákazníkom prinášame reklamu sa mení, a preto sa nebojte byť “Different” s Different Marketingom. Želáme vám veľa úspechov, followerov a konverzií.