V prípade digitálnej agentúry to funguje tak, že si s klientom zadefinuje digitálny cieľ a ponúkne mu balík služieb, ktoré budú vyhovovať jeho požiadavkam. Potom už len klient sleduje priebežnú situáciu v pravidelných reportoch od agentúry. Takto by sme si na začiatok mohli zadefinovať stratégiu.
Dlhodobý vzťah či jednorázová záležitosť
Trvanie stratégie je individuálna záležitosť. Môžeme mať zložitejšie ciele, ktorých dosiahnutie môže trvať celé roky. Pri “trvalkách” ako sa im medzi marketérmi hovorí, treba brať ohľad na okolnosti, optimalizovať a občas aj ciele zmeniť. Potom poznáme krátkodobé ciele, ako lauch nového produktu, kedy sa stratégia venuje konkrétnemu cieľu v krátkom časovom úseku. Prístup v týchto prípadoch je prirodzene odlišný.
Cielenia sa tiež líšia podľa toho, čo chceme stratégiou docieliť.
Obchodný cieľ sa vždy viaže na dosiahnutie zisku, no aspoň zo začiatku by to nemal byť primárny cieľ. Návštevnosť webu a konverzie sú samozrejme alfou a omegou digitálneho marketingu, no svoju úlohu by mal zohrať aj brand awareness, čo je povedomie o značke. Ľudia radi kupujú práve dôverne známe produkty a služby, o ktorých už predtým počuli, či dokonca im boli doporučené.
Stratégiu netvoríme “od brucha”
Príprava stratégie obsahuje dôkladné spoznanie cieľovej skupiny a trhu, na ktorom sa chystáme komunikovať. Na to sú pre agentúru dôležité podrobné briefy, rešerše, prípadne vlastný prieskum na vybranej vzorke cieľovky. Ideálne je, aby pred napísaním stratégie, bola agentúra spolu s klientom schopná odpovedať na otázky:
Ako dobre vás vaša cieľovka pozná? – presence
Ako veľmi vám dôveruje? – influence
Aké emócie v nej vyvolávate? – perception
Šíri informácie o vás ďalej? – virality
Výhody dlhodobej spolupráce
Je lacnejšia. Aj keď by sa to tak na prvý pohľad nemuselo zdať, pri jednorazovej kampani sa musí celý tím stretnúť, kde si zadefinuje ciele, prejde podklady a vypracuje plán na realizáciu. Ak je takýchto “jednorázoviek” viac ročne, rozpočet sa neprimerane navýši. Pri dlhodobej kampani stačí, aby sa agentúra s klientom stretla raz, potom už len klient kontroluje reporty a osobné stretnutia nie sú potrebné. Okrem toho je efektívnejšia. Keďže dlhodobú kampaň môžeme prispôsobiť nákupnému cyklu cieľovej skupiny, ročným obdobiam, môžeme vytvoriť náväznosť jednotlivých kampaní, užívateľ bude viackrát zasiahnutý, zaujatý a je väčšia šanca, že uskutoční nami želanú akciu. Navyše je prehľadnejšia. Pri dlhodobej stratégii pozorujete čiastkové výsledky z nadhľadu, môžete porovnávať a operatívne prispôsobovať stratégiu aktuálnej situácii na trhu.
Týmto sme vás zbežne uviedli do tajov digitálnej marketingovej stratégie, ktorú pre vás v Differente radi navrhneme. Aby ste vedeli, čo môžete očakávať, sledujte náš blog. Budeme sa venovať aj nástrojom, ktoré pre vás môžu byť relevantné a aj nástrojom na ich vyhodnocovanie.