Začíname s Instagramom

Kto nie je na Instagrame ako by ani neexistoval. Stal sa z neho, totiž, silný marketingový nástroj. Budovať značku na Instagrame je nevyhnutné a v tomto článku vám povieme ako s ním začať.

Začíname s Instagramom

Prečo práve Instagram?

Rozdiel medzi využívaním Instagramu a Facebooku sme už rozobrali v článku Facebook vs. Instagram,no spomenúť musíme to, že na Instagram chodia ľudia predovšetkým z toho dôvodu, aby sa pokochali peknými fotkami. Zážitok z neho je teda viac vizuálny. Firma tu prezentuje samú seba ako značku.

Ako založiť profil na Instagrame?

Instagram je mobilná aplikácia. Je nevyhnuté stiahnuť si ju do mobilu. Zaregistrovať sa môžete tak, že si profil prepojíte s Facebookom alebo si prostredníctvom e-mailu profil vytvoríte.

Ako zvoliť správne používateľské meno?

Malo by byť jednoduché a zapamätateľné. Vyberajte tak, aby súviselo s vašim podnikaním, resp. nieslo jeho názov.

Čo by mal obsahovať popisok/Bio?

Popisok by mal obsahovať krátke info o vás, aby si potenciálni sledujúci vedeli predstaviť, čo ho na vašom Instagrame čaká. Vyplňte aj webovú adresu, pridajte výzvu na akciu, prípadne aj jeden hashtag, ktorý vás charakterizuje.

Určite pracujte aj s emojis. Sociálna sieť Instagram si ich priam žiada.

Firemný alebo osobný profil?

Jednoznačne firemný. V čom sú jeho výhody? Môžete vďaka nemu sledovať štatistiky, prekliky na web a zhliadnutia. Tiež sem môžete pridať tlačidlo s kontaktným e-mailom, telefónom či adresou.

Prepnutie na firemný profil nájdete v nastaveniach, v časti Účet – Prejsť na firemný profil. Kedysi bolo potrebné, aby ste mali založenú stránku na Facebooku, no dnes už môžete prepnúť svoj profil aj bez toho, aby ste zakladali stránku na Facebooku.

Ako na príspevky na Instagrame?

Skôr než zazdieľate svoj profil na Instagrame, tak pridajte pár fotiek. Ideálne je, aby išlo o vaše fotky. Instagram je založený na autenticite, a preto publikujte reálne fotky, ktoré zachytávajú čaro okamihu. Jednoducho hrajte sa s obsahom. Vymýšľajte, ukazujte a prezentujte sa.

Nájdite si 3 témy, ktorým sa na vašom profile budete venovať. Váš profil bude takto jednotný, bude dávať zmysel a ľudia budú vedieť, čo od vás očakávať. Tiež odporúčame používať stále ten istý filter. Váš feed bude usporiadaný a jednotný.

Pri príspevkoch myslite na hashtagy, vďaka ktorým príspevky usporiadate. Dokonca ľudia isté hashtagy aj sledujú, čo je obrovské plus. Využívať môžete slovenské aj anglické.

Rovnako na záver ešte spomenieme popisky pri fotkách. Sú lepšie dlhšie alebo kratšie? Rozhodne to záleží od vášho publika. Určite však používajte emotikony, označujte iné značky a firmy, ale tiež aj produkty. Každopádne je skvelé, ak príspevky na Instagrame budete testovať a skúšať, čo vyhovuje vášmu publiku.

Veríme, že vám článok pomohol s tým ako začať s Instagramom. Ak hľadáte aj ďalšie tipy na prácu so sociálnymi sieťami, tak sledujte náš YouTube kanál.

Kontaktujte nás
Komentáre