Ako mať vyšší dosah na Instagrame

Instagram je jednou z najlepších platforiem, na ktorých môžete budovať vašu značku, získať kvalitných zákazníkov a vybudovať tak komunitu, ktorá podporuje vaše podnikanie. Nájdete tam síce veľa konkurencie, no nie je sa čoho báť. V tomto článku vám povieme, ako zvýšite váš dosah na Instagrame, čím si zaručíte úspech.

Ako mať vyšší dosah na Instagrame

Iste viete, že veľa ľudí považuje ako pravítko úspechu počet followerov, či dokonca počet lajkov. Už dávno to neplatí. Omnoho dôležitejšími ukazovateľmi sú dosah, zapojenie publika a konverzie.

Ako zvýšiť dosah na Instagrame?

  • aktualizujte váš profil,
  • vytvorte si jednotný feed,
  • vytvárajte obsah, ktorí budú vaši sledovatelia milovať,
  • porozprávajte im niečo viac o vašej značke a podnikaní,
  • vytvárajte viac video obsahu,
  • plánujte svoje Instagram príbehy,
  • odpovedajte a tvorte interakciu  so svojim publikom.

Aktualizujte váš profil

Na váš profil na Instagrame môže ktokoľvek kliknúť, a preto by mal vyzerať dobre už na prvý pohľad. Aktualizujte svoj profil kvalitne, čím dáte potenciálnym klientom dôvod na to, aby vás sledovali. Vaše meno by malo byť v mene vašej firmy, profil by mal byť verejný a ako profilovú fotku by ste mali zvoliť svoje logo. Váš popis (bio) na Instagrame je tiež veľmi dôležitý. Pridajte informácie, ktoré ľuďom povedia, aká ste značka, čo robíte, uveďte kontaktné informácie, web a prípadne aj nejakú výzvu k akcii či personalizovaný hashtag.

Vytvorte si jednotný feed

Instagram je predovšetkým o vizuálnej stránke. Na fotky používajte jednotný filter alebo preset v Lightroome. Váš profil bude vyzerať estetickejšie a upratanejšie. Uvidíte, že aj vďaka tejto malej zmene dokážete prilákať viac potenciálnych sledovateľov.

Vytvárajte obsah, ktorí budú vaši sledovatelia milovať

A nielen to. Musia ho doslova zbožňovať natoľko, aby si ho uložili do „uložených“ a reagovali naň. Zamerajte sa špeciálne na vašu cieľovú skupinu. Čo robia vo voľnom čase? Aký obsah sledujú?

Je dôležité zodpovedať si základné otázky, vytvoriť relevantný obsah a sledovať to, ako naň sledovatelia reagujú. Veľmi dôležité sú aj popisky pod príspevkami, ktoré môžete tiež veľmi jednoducho vylepšiť.

Porozprávajte niečo viac o vašej značke a podnikaní

Autentický obsah je stále veľmi populárny. Veľa značiek začalo ukazovať svoju „pravú“ tvár – tú skutočnejšiu, čestnejšiu a možno i zraniteľnejšiu. Niet sa čomu čudovať, vďaka takémuto obsahu majú vyšší dosah a interakciu od publika. Z dlhodobého hľadiska si vďaka autenticite vybudujete pevný vzťah s vašim publikom, ktoré sa správnymi krokmi zmení na platiacich zákazníkov. Povedzte svojim sledovateľom, ako funguje vaša firemná kultúra, ako to vyzerá v zákulisí, ako ste založili váš biznis, a tiež môžete predstaviť vašich zamestnancov a ich úlohy.

Vytvárajte video obsah

Okrem obrázkov môžete na Instagrame pridávať aj videá. Túto možnosť by ste rozhodne mali využiť, ak chcete zvýšiť váš dosah. Videá môžete pridávať do príbehov, avšak video môže mať len 15 sekúnd. Najnovšie môžete videá pridávať aj ako Reels. Ide o videá, ktoré majú do 15 sekúnd, no zobrazia sa vo feede. Vo feede tiež môžete pridávať klasicky videá do 1 minúty a v prípade, že máte video dlhšie ako minútu, tak ho môžete pridať do IGTV. Toto video však môže mať maximálne 15 minút.

Plánujte svoje príbehy

Ak pridáte niekoľko príbehov za sebou, tak sa vám zvyšuje ich dosah. Preto je lepšie pridať, napr. 3 príbehy za sebou ako pridať jeden príbeh a za niekoľko hodín pridať opäť jeden príbeh. Z tohto hľadiska je dôležité si plánovať príbehy – čo a kedy pridáte.

Odpovedajte a tvorte interakcie medzi vami a vašim publikom

Vedeli ste, že je dôležitá najmä vaša interakcia? Už v príspevkoch by ste sa mali snažiť o to, aby vám sledovatelia posielali správy a odpovedali na otázky v komentároch. Avšak, aj vaša reakcia je dôležitá. Na komentáre odpisujte, rovnako tak aj na správy.

Kontaktujte nás
Komentáre