Marketingové trendy na rok 2021

Pomaly, ale isto sa blížime ku koncu roka. Ako každý rok, tak aj tento už máme nejaké predikcie na marketingové trendy, ktoré budú v roku 2021. Hoci väčšina z nich je pokračovaním trendov z tohto roku, tak veríme, že vás niektoré prekvapia. Čo nás v online marketingu rozhodne neminie?

Marketingové trendy na rok 2021

Dôležitosť Apple Pay a Google Pay

Už pred viac ako rokom boli oficiálne spustené Apple platby pre náš slovenský trh. Avšak tu to neskončilo. Dôležité je aj osvojenie si služby zo strany bánk a zároveň implementovanie tejto platobnej možnosti na strane platobných brán a e-shopov. Google Pay je na Slovensku o niečo dlhšie. Avšak musíme zhodnotiť, že situácia na Slovensku je rozhodne lepšia, ako to zvyklo byť. Mnoho e-shopov poskytuje platbu cez tieto brány, čo má rozhodne obrovskú výhodu – mnoho zákazníkov totiž nakupuje cez mobil. Presne preto je dôležité aj označovanie produktov priamo v príspevku na sociálnych sieťach.

Označovanie produktov priamo v príspevku

Na mobiloch robíme už takmer všetko. Na nákupy už ani nepotrebujeme notebook či stolový počítač. Uvedomujú si to aj predajcovia a nákup na internete sa uľahčuje. Ako uľahčiť nákupný proces na sociálnych sieťach? Napríklad tak, že pri pridávaní príspevku alebo reklamnej kampane otagujete daný produkt. Je to časť nákupného procesu, ktorá vášmu zákazníkovi jednoznačne uľahčí celý tento proces.

Personalizované príspevky – dôraz na interakciu

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že sa na sociálnych sieťach začalo klásť na interakciu. Vaše publikum sa môže aktívne zapojiť cez dotazníky, kvízy a ankety, komentáre, 360 stupňové videá a mnohé ďalšie. Urobiť interaktívny obsah je veľmi dôležité. Vďaka nemu zvýšite aj váš dosah na Instagrame či iných sociálnych sieťach.

Rozšírená realita pre interiérový dizajn

Virtuálna realita je s nami už niekoľko rokov, no každým rokom je viac populárna. Začali ju využívať hotely, múzeá, reštaurácie, či ubytovne, aby ste si mohli obzrieť priestor ešte pred samotnou návštevou. Dokonca uľahčujú i nákupný proces – neviete či sa vám pohovka hodí do obývačky? V tom prípade si môžete nafotiť vašu miestnosť a vyskúšať, či sa pohovka hodí do vašej miestnosti. To je skvelé, však? Mnoho svetových múzeí dokonca využilo funkciu AR počas svetovej pandémie.

V digitále sa neustále čosi mení a vyvíja. Prichádzajú k nám trendy zo západu, avšak o niečo neskôr.  Preto, ak chcete byť o krok vpred, tak sledujte svetové novinky, aby ste boli pripravený. Rozhodne je to o inovovaní a skúšaní nových vecí. To, čo fungovalo minulý mesiac, nemusí fungovať dnes. Práve kríza spojená s covid-19 nám ukázala, že je dôležité byť flexibilný a sledovať trendy.

Komentáre