Aké máte možnosti tvorby obsahu na Instagrame?

Možností tvorby obsahu na Instagrame je naozaj veľa. Dnes si povieme niekoľko z nich. Každopádne v online svete treba jednoducho skúšať. To, čo funguje jednému nemusí fungovať druhému. Skúšajte teda, čo funguje vám.

Aké máte možnosti tvorby obsahu na Instagrame?

Aké máte možnosti tvorby obsahu na Instagrame?

  • IG príbehy,
  • súťaže,
  • rôzne návody,
  • citáty,
  • rozhovory,
  • propagované príspevky,
  • backstage,
  • pred & po príspevky,
  • príbeh vašej značky,
  • alebo využite influencera na tvorbu vášho obsahu.

Rozhodne toto nie sú všetky možnosti, ktoré existujú. Neustále nejaké pribúdajú a jednoducho – kreativite sa medze nekladú. Skúšajte, ktoré vám fungujú a ktoré vôbec. Pracujte aj s hudbou na Instagrame, nálepkami, odpočítavaním, anketami či kvízmi.

Niečo viac si ešte k pár možnostiam povieme:

Príbehy na Instagrame

Ideálne je, ak príbehy publikujete každý deň. Ak budete postovať aspoň jedno video či fotku denne, tak sa bude zvyšovať miera angažovanosti, dosah a rovnako i počet sledovateľov. Príbehy na Instagrame sú dostupné pre sledovateľov iba 24 hodín, a preto je potrebné pridávať niečo každý deň. Omnoho úspešnejšie je, ak pridáte za sebou 2 – 3 príbehy, ako keby ste pridali iba jeden príbeh ráno a jeden večer. Dôležitým bodom je i to, že práve tieto príbehy nemusia byť prepracované.Sledovatelia chcú vidieť vaše pravé „ja“ a nie dokonalo-upravené fotky.

Príbehy, ktoré majú vysoký dosah a mieru angažovanosti, by ste mali uložiť do profilu. Aby si ich sledovatelia mohli pozrieť aj v budúcnosti. Pracovať teda môžete aj s Instagram Highlights. V jednom článku sme vám už aj dávali 5 tipov, ako urobiť Instagram Highlights zaujímavejšie.

Súťaže

Veľmi jednoduchá cesta k vyššiemu dosahu sú práve súťaže. Avšak, odporúčame, aby ste ich nerobili prvoplánovo. Pravdepodobne nechcete prísť k veľkému počtu sledovateľov, ktorý svoje sledovanie zrušia v momente, ako zistia, že súťaž nevyhrali. Spôsob, akým sa ľudia zapoja do súťaže je na vás. Zvoliť môžete komentovanie fotiek (vždy dodržujte pravidlá Facebooku), prihlásenie sa cez formulár (aby ste získali kontakty), označovanie v príbehoch, vytvorenie fotky a použitie špeciálneho hashtagu. Samozrejme, možností je opäť viac.

Príspevky pred/po

Tento obsah je určený len pre určité typy podnikania. Pravdepodobne nie je vhodný pre e-shopy s oblečením, no ideálny je pre tie biznisy, ktoré riešia prerábanie bytov, interiérový dizajn, úpravu fotografií, plastické operácie, čistiace a upratovacie činnosti, programy na chudnutie a mnohé iné. Tento druh obsahu vzbudzuje akúsi zvedavosť. Použiť môžete napríklad aj Carousel príspevky. Navyše to zvyšuje angažovanosť s príspevkom, pretože sledovateľ musí zastaviť bezduché scrolovanie a posunúť fotku sprava doľava.

Backstage

Je skvelým príkladom toho, ako ukážete svojmu publiku vašu „pravú tvár“. Môže ísť napríklad o tímové fotky, čo robíte počas pracovnej doby (zákulisie prípravy produktu), rôzne nepodarené zábery (ak točíte videoobsah).. Jednoducho im ukážete obsah, ktorý je osobnejší. Ľudia tieto veci radi sledujú, komentujú a lajkujú. Majú tak pocit, že vás osobne poznajú a s vašou značkou sú prepojený iným spôsobom, ako keď je to celé neosobné.

Obsah na sociálne siete treba vytvárať s otvorenou mysľou. A hlavne.. dôležité je plánovanie. Musíte vedieť, čo chcete vytvoriť a odkázať vašim sledovateľom – aký je váš cieľ?

Na našom blogu nájdete množstvo tipov, ako vylepšiť vaše sociálne siete a tým mať aj vyšší dosah.

Komentáre